بازیگر پیشکسوت رادیو:، دستمزد رادیو شرم‌آور است و به اندازه ۵ عدد نان هم نیست!

 اصغر سمسارزاده، بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر که از کارهای ماندگار و همچنان مستمر او می‌توان به «صبح جمعه با رادیو» اشاره کرد، می‌گوید دستمزدی که رادیو به او می‌دهد برای خرید ۵ قرص نان هم کافی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد اصغر سمسارزاده، بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر می‌گوید رادیو و تلویزیون باید وضعیت درستی داشته باشد، دستمزد رادیو به اندازه ۵ عدد نان هم نیست و این شرم‌آور است.

گوینده «صبح جمعه با رادیو» گفت: من فقط به خاطر مردم کار می‌کنم و همچنان به کارم ادامه خواهم داد. پولی که از رادیو می‌گیرم شرم‌آور است. در رادیو، هنرپیشه‌ها، گوینده‌ها و تمام عوامل به غیر از عده‌ای خاص که برنامه‌ساز هستند، بقیه وضعیت خوبی از نظر درآمدی ندارند.

بازیگر آنتن و شبکه مخفی زنان همچنین درباره دلیل گرایش خود به سمت نمایش خانگی و ایفای نقش در این گونه آثار گفت: مسبب گرایشم به سمت نمایش خانگی، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده شبکه مخفی زنان بود که از من خیلی خوشش می‌آمد و از من دعوت کرد و در این کار بازی کردم. متاسفانه داستان آن به گونه‌ای بود که با شلوغی‌ها مطابقت می‌کرد در حالی که داستان آن مربوط به سال ۱۳۲۱ است.

وی افزود: افشین هاشمی و دیگر عوامل برای این مجموعه خیلی زحمت کشیدند و به نظر من آبروی ساترا از نظر خرج و هنرپیشه‌هایی است که در آن ایفای نقش کردند. متاسفانه ۱۵ قسمت آن بیشتر پخش نشد.

بازیگر دیو و ماه پیشونی همچنین درباره حضور خود در این کار گفت: از آنجایی که در لازانیا برای حسین قناعت بازی کردم، وقتی گفت در این کار نیز حضور داشته باشم، نتوانستم نه بگویم.

بازیگر خالتور و گشت ارشاد همچنین درباره آثار تلویزیونی گفت: اوضاع تلویزیون اگر به منوالی که هست پیش برود افتضاح خواهد شد. این را در افطاری با هنرمندان به آقای پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما گفتم.

وی تصریح کرد: ما هنرپیشه‌های بسیاری داریم. دلیل اینکه چرا از آنها استفاده‌ای نمی‌شود نمی‌دانم. کار هنرپیشه، هنرپیشگی است و باید از آنها در کارهای تلویزیونی استفاده شود.

سمسارزاده با اشاره به فعالیت ۶۲ ساله هنری خود در سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: تلویزیون باید حرمت هنرپیشه‌ها را نگه دارد.

وی همچنین درباره حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان اظهار داشت: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به فکر ما باشد. دیگر از ماها سنی گذشته است.

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در عین حال خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۴۸ در سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت دارم اما تنها ۱۰ سال بیمه دارم و خانه سینما حق من را خورده است.

سمسارزاده گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این وضعیت رسیدگی کند. لطف وزیر مقداری شامل حال ما شده ولی باید بیشتر باشد.

۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
کد خبر: 41740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha