از سیر تا پیاز برنامه‌های نوروز تلویزیون

شبکه‌های سیما هم‌زمان با آغاز سال نو شمسی با برنامه‌هایی در ساختارهای گوناگون و برای تمامی‌گروه‌های سنی به استقبال بهار ۱۴۰۰ می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روابط عممومی صداوسیما، اسامی منتخب برنامه‌های نوروزی سیما، به این شرح است:

شبکه یک سیما

«سریالیست» برنامه‌ای است که در آن سریال‌های برتر سال ۹۹ با آرای مردمی انتخاب می‌شوند. در این برنامه که با مشارکت تلوبیون پخش می‌شود، مخاطبان می‌توانند بهترین سریالی را که در سال ۱۳۹۹ دیده‌اند، از طریق اپلیکیشن تلوبیون انتخاب کنند. «سریالیست» از ۳۰ اسفند، هر شب پس از سریال طنز «نون خ ۳» به‌طور زنده و با اجرای پدرام کریمی‌پخش خواهد شد.

در مرحله اول این برنامه، سریال‌های برتر سال ۹۹ که توسط مرکز افکارسنجی سازمان صداوسیما انتخاب شده است، در شش گروه، به رأی بینندگان گذاشته می‌شوند و سریال‌هایی که بیشترین امتیاز را کسب کنند به مرحله فینال و رای نهایی مردم می‌رسند. بینندگان می‌توانند همزمان با شروع سریالیست از شنبه ۳۰ اسفند، با مراجعه به سایت و اپلیکیشن تلوبیون، در انتخاب سریال برتر سال ۱۳۹۹ تلویزیون مشارکت کنند. «سریالیست» به تهیه کنندگی مجتبی فرجی و محمد باریکانی کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما است که در ۱۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای در نوروز ۱۴۰۰ از این شبکه روی آنتن خواهد رفت.

شبکه دو سیما

«کلبه عموپورنگ» به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و نویسندگی محمد درویشعلی‌پور با رویکرد تحکیم روابط کودکان و خانواده و پرداختن به مفاهیم سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، تشویق به حفظ محیط زیست و رعایت مسائل شهری و احترام به قوانین برای نوروز ۱۴۰۰ تولید شده است و هر شب ساعت ۱۹:۰۰ روانه آنتن می‌شود.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: «عموپورنگ» که در هر برنامه لباس محلی یکی از اقوام ایرانی را به تن دارد، برای فرار از شلوغی و آلودگی هوای شهر از محل سکونت خود به مزرعه یکی از دوستانش به نام مرد کهن نقل مکان کرده است تا در آنجا به آرامش روحی و ذهنی برسد. از طرف دیگر مدیران تلویزیون او را مجاب کرده‌اند که برای سال نو و ایام نوروز برای آن‌ها برنامه اجرا کند. او که عاشق مردم به خصوص بچه‌ها است تصمیم گرفته از همان مزرعه برنامه‌اش را به روی آنتن ببرد.

این مجموعه در قالب نمایشی و برخوردار از بخش‌ها و آیتم‌هایی با رگه‌های طنز است.

«شبکه کوچک» به تهیه‌کنندگی مسعود صفوی کاری است از گروه کودک و نوجوان شبکه دو که در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۵:۰۰ در جدول پخش برنامه‌های این شبکه قرار دارد. طراحی آرایه این مجموعه بر اساس یک شبکه در مقیاس کوچک است و در مساحتی نزدیک به ۳۰۰۰ مترمربع و با ۱۵ آرایه مجزا برای بخش‌های مختلف و زیرساخت‌هایی برای تولید بخش‌های انیمیشن، عروسکی، استاپ موشن و ... تولید شده است.

«خاله شادونه در کلبه کوهستان» کاری از امید نجیب‌زاده و با حضور ملیکا زارعی و عروسک‌های مختلف لحظاتی مفرح و شاد برای کودکان فراهم می‌آورد. این برنامه در تعطیلات نوروزی هر روز ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه دو روانه آنتن می‌شود.

«کافه بازی» به تهیه‌کنندگی ماجد بازرگان با معرفی بازی‌های رایانه‌ای به روز برای نوجوانان حاوی بخش‌های مختلفی است که هر روز ساعت ۱۴:۳۰ پخش می‌شود.

«آسمانی‌ها» کاری از امیر خورشیدی‌فر ویژه‌برنامه‌ای است که با معرفی شهدای مدافع سلامت و بیان خاطراتی از زبان خانواده و دوستان‌شان به غایبان آسمانی سال نو پرداخته و یادشان را گرامی می‌دارد.

«چشمه زندگی» به تهیه‌کنندگی محمدحسین صابریان با کارشناسی استاد حاج شیخ حسین انصاریان برنامه‌ای است ترکیبی که شامل مناجات، شعرخوانی آئینی و ... با محوریت مهدویت. این برنامه روزهای فرد ساعت ۱۳:۰۰ حال و هوایی معنوی را برای بینندگان شبکه دو فراهم می‌کند.

«خوشمزه» عنوان برنامه‌ای است پیرامون آشنایی با نوع طبخ و تاریخچه غذاهای متنوع با حضور در طبیعت که هر روز ساعت ۱۸:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

مجله تصویری «تازه‌شو» مشتمل بر بخش‌های مختلف نمایشی، نماهنگ و مسابقه به تهیه‌کنندگی محمد احتشامی و کارگردانی عرفان احتشامی روزهای فرد ساعت ۹:۳۰ در جدول پخش برنامه‌ها قرار دارد.

«نمادو» دوربین شبکه دو در سراسر کشور نیز به صورت ویژه نوروز تهیه شده که هر شب ساعت ۱۸:۴۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

گلچین «کلاه قرمزی» عروسک محبوب و دوستانش نیز هر شب ساعت ۰۱:۰۰ بامداد از شبکه دو پخش خواهد شد. همچنین «نغمه‌های آشنا» با محوریت موسیقی‌های خاطره‌انگیز سریال‌های قدیمی، برنامه‌های نام‌آشنا و ... روزهای زوج ساعت ۹:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

فیلم‌های سینمایی جدید ایرانی و خارجی تحت عنوان «سینما نو» هر روز از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین ساعت ۱۷:۰۰ روانه آنتن می‌شود و در «سینما شبانگاهی» نیز هر بامداد ساعت ۱:۱۵ بامداد فیلم‌های مختلفی برای بینندگان علاقمند به سینمای ایران و جهان تدارک دیده شده است.

شبکه سه سیما

برنامه «شوخی شوخی» با اجرای عبدالله روا همراه گروهی از هنرمندان حوزه صداپیشگی، گویندگی و نویسندگان طنز در ۱۳ برنامه در ایام نوروز روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

برنامه «سمت خدا» هر روز ساعت ۱۳:۱۵ با حضور کارشناسان برنامه میزبان مخاطبان خود است.

شبکه چهار سیما

مجله هنری موسیقایی «نغمه‌های بهار» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری، میزبان اساتید موسیقی ایرانی خواهد بود و از ۲۹ اسفند، هرروز ساعت ۱۴ در ایام نوروز پخش خواهد شد. بازپخش این برنامه هر روز ساعت ۸ صبح خواهد بود.

«معرفت» برنامه‌ای از گروه معارف و اندیشه شبکه چهار سیما است که با محوریت ارائه مباحث فلسفه اسلامی و با حضور دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی و اجرای دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی روی آنتن می‌رود. این برنامه یک برنامه گفتگو محور است که در کنار فلسفه اسلامی به شناخت اندیشه‌های اسلامی در کلام بزرگان و قرآن کریم می‌پردازد و در هر دوره برنامه به غیر از تشریح فلسفه، نظرات بزرگانی، چون عطار، حافظ، سعدی و مولانا نیز بررسی می‌شود. «معرفت» در ایام نوروز، هر روز ساعت ۱۶ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

«کتاب خوب» عنوان برنامه‌ای تولیدی گروه اجتماعی شبکه چهار است و ایرج نوذری در این برنامه میزبان چهره‌های مختلفی است. بهروز رضوی، خسرو معتضد، مجید قناد، جهانگیر الماسی و ارشا اقدسی از جمله مهمان‌های او در این برنامه هستند. «کتاب خوب» از روز اول فروردین، هر روز ساعت ۱۷ پخش و ساعت ۷ صبح بازپخش خواهد شد.

ویژه‌برنامه نوروزی «چرخ» با گردش در مراکز علمی و گفتگو با چهره‌های دنیای علم و فناوری از ۲۹ اسفند به مدت ۱۶ روز ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود. در ویژه‌برنامه نوروزی «چرخ» حافظ آهی، مجری کارشناس برنامه با چهره‌های دنیای علم و فناوری ایران به گردش در مکان‌ها و مراکز علمی ایران می‌پردازد و با آن‌ها درباره‌ی ویژگی‌ها و دستاوردهای این مراکز علمی و تخصص آن‌ها و سبک زندگی چهره‌های برجسته‌ی علمی در ایام تعطیلات نوروز گپ و گفت خواهد داشت.

«فیلم خانه» به همت تامین برنامه شبکه چهار از ۲۸ اسفند، به مدت ۱۶ شب و هر شب ساعت ۲۰:۳۰ با پخش یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، روی آنتن می‌رود.

برنامه ترکیبی «ایبکر» کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی رضا داستانی و کارگردانی سمانه فراهانی و نیز نویسندگی لیلا باقری، از ۱ فروردین ۱۴۰۰ به مدت ۱۳ شب پخش خواهد شد. «ایبکر» قرار است در ۱۳ روز داستان افرادی را بیان کند که از ایده به عمل رسیده‌اند و راهی را که آن‌ها از ابتدا پیموده‌اند و منجر به موفقیت، یا شکست شده‌اند، به تصویر بکشاند. بهرام عظیمی به عنوان مجری کارشناس این برنامه، از ۳۹ گروه در استودیو و ۱۳ گروه میدانی از مناطق و شهرهای مختلف ایران که در استودیو امکان حضور نداشتند، میزبانی خواهد کرد. «ایبکر» هر شب ساعت ۲۳ پخش و ساعت ۱۱ روز بعد بازپخش خواهد شد.

شبکه پنج سیما

ویژه برنامه «نوروزترین نوروز» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۱:۳۰ با حضور هنرمندان تلویزیون، سینما و تئاتر، ورزشکاران، مسئولان پخش خواهد شد. قرار است در این برنامه با پخش موسیقی و فضای شاد قصه‌هایی از سراسر ایران با نگاهی به صد سال گذشته روایت شود. «نوروز ترن نوروز» را علی خسروی کارگردانی می‌کند و تهیه‌کنندگی آن بر عهده کاوه امیری جاوید است.

ویژه برنامه نوروزی «تهرانگرد» در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۵:۲۰ از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد. این برنامه با شهرزاد کمالزاده به نقاط مختلف پایتخت می‌رود و جاذبه‌های گردشگری کلانشهر تهران را مقابل دیدگان مخاطبان قرار می‌دهد. همچنین معرفی روستاهای تهران که در این فصل زیبایی‌های بصری خاصی دارند، از دیگر بخش‌های تماشایی «تهرانگرد» است. دوچرخه سواران هم در ایام نوروز در کوچه پس کوچه‌های با طراوت تهران رکاب خواهند زد تا ضمن اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری جاذبه‌های تهران را همراه با دوربین تهرانگرد به تصویر بکشند. «تهرانگرد» نوروزی کاری از گروه تهران و شهروندی با اجرای ساسان گلستانه و تهیه کنندگی سجاد مشحون در نوروز میهمان خانه‌های سبز مردم ایران خواهد شد.

برنامه گزارشی و خبری «در شهر» در نوروز ۱۴۰۰ به رصد حل مشکلات و معضلات شهری و اجتماعی می‌پردازد. این برنامه هر روز ساعت ۱۸:۲۰ پخش خواهد شد.

برنامه «عطر عاشقی» گروه معارف شبکه پنج سیما در نوروز ۱۴۰۰ با محوریت مهدویت و فلسفه انتظار در اعیاد شعبانیه روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. این برنامه در اولین جمعه فروردین ۱۴۰۰ از مسجد مقدس جمکران از قاب شبکه پنج سیما پخش می‌شود. دومین برنامه «عطر عاشقی» سیزدهم فروردین ماه از امامزاده‌هارون بن موسی بن جعفر (ع) شهر کاشان روی آنتن خواهد رفت.

همچنین در ایام نوروز سخنرانی استاد شمشیری با موضوع قرآن و حال خوب هر روز قبل از اذان ظهر پخش خواهد شد.

«شهران» از اول فروردین تا پایان تعطیلات نوروز هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود. در نوروز ۱۴۰۰ «شهران» به موضوعاتی نظیر فوتبال، هواشناسی، دانشگاه، نوشیدنی، جاذبه‌ها، فرودگاه، موزه، استارتاپ، شناسنامه، معماری، تقویم و... می‌پردازد.

برترین و جدیدترین آثار سینمای ایران و جهان، هر روز ساعت ۱۰ صبح و ۱۳:۳۰ تقدیم نگاه هنری مخاطبان ارجمند شبکه پنج سیما می‌شود.

شبکه آموزش سیما

برنامه «کارستون» در ۳۶ قسمت ۵ تا ۷ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی آرزو اسلامی با محتوای استندآپ کمدی درباره موضوع مهارت‌های اجتماعی کودکان کاری از گروه آموزش‌های عمومی‌شبکه هفت روی آنتن می‌رود.

«دکتر سلام» به تهیه کنندگی وحید رستگار در ۱۸ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای و ۳۶ برنامه ۵ دقیقه‌ای به صورت تولیدی درباره موضوع شیوه‌های مقابله با بیماری کرونا در ایام نوروز پخش می‌شود.

«زنگ ۱۴۰۰» به تهیه کنندگی مجید قره گوزلو در ۱۸ قسمت با موضوع گفتگو با عوامل برنامه‌های مختلف شبکه آموزش و پخش گزارش‌های پشت صحنه برنامه‌های نوروزی شبکه هفت در این ایام روی آنتن می‌رود.

«کی میاد ستاره چینی» با یک برنامه ۶۰ دقیقه‌ای به مناسبت نیمه شعبان و ۶ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای به مناسبت نوروز به تهیه کنندگی آزاده رجبی از دیگر برنامه‌های این شبکه است.

برنامه «فارسی بان» به تهیه کنندگی رضا جوهرچی و مهدی شاهرضایی با موضوع حفظ و ترویج زبان و ادب فارسی در ۶ قسمت ۵ دقیقه‌ای در ایام نوروز میهمان خانه‌های بینندگان شبکه آموزش خواهد بود.

برنامه «مدرسه تلویزیزیونی ایران» از ۴ فروردین تا ۱۳ فروردین از ساعت ۹:۱۵ تا ۱۳ پخش می‌شود.

برنامه آموزشی، سرگرمی در حوزه کودکان با عنوان «لوبیا، عیدا زود بیا» به تهیه کنندگی مجید قناد در ۹ برنامه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در روزهای ۲۹ اسفند ۹۹ تا ۵ فروردین ۱۴۰۰، ۹ فروردین به مناسبت نیمه شعبان و روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ویژه‌های نوروزی خود را روی آنتن می‌فرستد.

برنامه‌های «پنجه‌های کارآمد»، «راهش اینه»، «روزگار ایران»، «قند پهلو»، «رویش»، «قوی شو» و عیدانه طنز «من می‌توانم» ویژه‌های نوروزی خود را روی آنتن شبکه هفت می‌فرستند.

شبکه قرآن و معارف سیما

ویژه برنامه «منم بچه مسلمان» با اجرای حجت الاسلام و المسلمین مقدسیان در ایام نوروز ساعت ۱۶: ۳۰ پخش خواهد شد.

«یاد خدا» از دیگر برنامه‌های معارفی است که ساعت ۱۸: ۴۵ به صورت روزانه پخش می‌شود.

«مهدیه ایران» ویژه برنامه‌ای است که با موضوع مهدویت در اعیاد شعبانیه هر روز ساعت ۱۱: ۳۰ و ۱۶ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

برنامه «روبه راه» که در شب‌های زیارتی امام حسین علیه السلام در طول سال، حلقة وصل عاشقان اهل بیت علیهم السلام است در ایام نوروز ۱۴۰۰، هر شب به صورت ویژه از کربلای معلی ساعت ۲۲ این ارتباط را برقرار می‌سازد.

در ایام مبارک ماه شعبان و در سال جدید، به صورت روزانه مناجات شعبانیه در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علی‌ها پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «تسبیح» در سحرهای ماه شعبان از ساعت ۳: ۳۰ بامداد روی آنتن می‌رود.

ویژه برنامه «خوشبخت» با محوریت خانواده ساعت ۱۰ صبح، برنامه «روزی تازه، حسابی تازه» درخصوص معارف مهدوی و عهد با امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف با اجرای حاجیلو و رضا اسماعیلی در بقاع متبرکه ساعت ۹: ۱۵ صبح‌های بهاری و «تلاوت‌های مجلسی» ویژه نوروز ۱۴۰۰ هر شب ساعت ۲۳ با قرائت قاریان بین المللی ایرانی و مصری روی آنتن می‌رود.

شبکه نسیم

فصل هفتم برنامه «خندوانه» در ایام نوروز با اجرای رامبد جوان از شبکه نمایش پخش می‌شود.

برنامه پایانی فصل چهارم «دورهمی» نیز با حضور احسان علیخانی همزمان با سال تحویل ۳۰ اسفندماه پخش خواهد شد.

مجموعه پویانمایی «شکرستان» به تهیه کنندگی مسعود صفوی در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

شبکه نمایش

شبکه نمایش برای عید نوروز ۱۴۰۰ در ۶ بخش اصلی از ساعت ۱۱ صبح با فیلم‌های خانوادگی، ساعت ۱۳ فیلم‌های سینمای ایران، ساعت ۱۹ فیلم‌های کمدی ایران و جهان، ساعت ۲۱ فیلم‌های جذاب، ساعت ۲۳ فیلم‌های جدید خود و در ساعت یک بامداد فیلم‌های منتخب نوروزی سایر شبکه‌های سیما با مخاطبان خود همراهی می‌کند. ۱۳ فیلم جدید و پخش نخست در سیما با طیف گسترده‌ای از فیلم‌های بین المللی و از کشورهای مختلف در ساعت ۲۳ از این شبکه پخش می‌شود.

شبکه امید

«بازم مثل همیشه» برنامه تولیدی جدید این شبکه است که قرار است با مهمانان عرصه ورزش، خاطرات جدید و قدیمی این مهمانان یادآوری شود. این برنامه با محوریت مرور خاطرات تلخ و شیرین ورزش ایران و خاطره‌بازی با مهمانان هر شب ساعت ۲۰: ۰۰ پخش می‌شود.

برنامه «باشگاه» نیز دیگر برنامه جدید شبکه ورزش در خصوص تناسب اندام است که رویکرد اصلی این برنامه، توجه به ورزش همگانی است. این برنامه هر روز ساعت ۱۱: ۰۰ پخش می‌شود.

برنامه «شمارش معکوس» با اجرای سینا هوشمندی، به روایت و مرور بخشی از مهم‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین لحظه‌های رشته‌های مختلف ورزشی در طول تاریخ می‌پردازد. «شمارش معکوس» هر روز ساعت ۱۹: ۰۰ روی آنتن می‌رود.

همچنین در عید نوروز ۱۴۰۰، شبکه ورزش با پوشش رویدادهای رشته‌های مختلف ورزشی در دسترس علاقمندان مسابقات روز جهان ورزش خواهد بود و مسابقات لیگ‌های فوتبال اروپایی، انتخابی جام جهانی فوتبال و مسابقات بسکتبال و موتور سواری و... را به صورت زنده پوشش خواهد داد.

«نوروز فوتبالی» ویژه برنامه انتخاب برترین‌های سال فوتبال ایران است که هر سال در ایام نوروز از شبکه ورزش پخش می‌شود. این برنامه با اجرای حافظ کاظم زاده و سینا هوشمندی و با کارشناسی و با حضور مربیان و بازیکنان فوتبال و پخش صحنه‌هایی از دیدارهای فوتبال کشور با هدف معرفی بهترین‌های سال فوتبال ایران به استقبال از بینندگان خود می‌رود. «نوروز فوتبالی» هر روز ساعت ۱۴: ۳۰ روی آنتن می‌رود.

برنامه «لذت فوتبال» با اجرای مهدی توتونچی و رسول مجیدی با پخش زنده فوتبال‌های خارجی، به تحلیل و بررسی این مسابقات می‌پردازد، در عید نوروز نیز قرار است فوتبال باشگاهی در اروپا و مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره اروپا را در ساعت ۲۲: ۰۰ پوشش دهد.

قسمت‌های منتخبی از برنامه «ویدئو چک» که با نگاه طنز، موضوعات روز ورزش کشور را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد نیز با اجرای عبدالله روا در ایام عید نوروز هر روز ساعت ۱۶: ۳۰ پخش می‌شود.

هر روز ساعت ۱۶: ۰۰ در برنامه «رنگین کمان ورزش» اتفاقات و مسابقات مهم و برجسته ورزش جهان مرور شود.

برنامه «بسکتبالیست‌ها» به پخش زنده و منتخب مهم‌ترین مسابقات روز بسکتبال حرفه‌ای جهان اختصاص دارد و هر روز در ساعت ۶ صبح روی آنتن خواهد رفت.

یکی از اتفاقات شبکه ورزش در ایام نوروز پخش روزانه فیلم‌های سینمایی ورزشی در ساعت ۹:۳۰ خواهد بود. از جمله فیلم‌هایی که در این مدت از شبکه ورزش به روی آنتن خواهد رفت می‌توان به «شور جهانی»، «اورست»، «به خاطر برادرم»، «یک مایل در ۴ دقیقه»، «رسوایی در آرمسترانگ»، «سوارکار»، «دروازه بان» و... اشاره کرد.

میان برنامه‌های «سینما ورزش» و «تایم اوت» که پیش از این در جدول پخش شبکه ورزش قرار داشت با قسمت‌های جدید و میان برنامه جدید «همیشه رفیق» با روایت خاطراتی از ورزشکاران درباره شهدا، پیش از اوقات شرعی از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

برنامه ترکیبی و تولیدی «خانواده امید» به تهیه‌کنندگی هومن ستوده در ایام تعطیلات نوروز از ساعت ۲۰ به مدت ۵۷ دقیقه از شبکه امید پخش خواهد شد. «خانواده امید» در ایام نوروز با حضور مهمانان ویژه به معرفی فرهنگ، هنر و موسیقی اقوام مختلف ایرانی خواهد پرداخت.

«جالبه بدونید» برنامه‌ای ترکیبی به تهیه‌کنندگی عرفان قاسمعلی است که در هر قسمت اطلاعات علمی و دانستنی‌های مفید از جهان دانش را به بینندگان عرضه می‌کند. این برنامه در ۱۴ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای هرشب روی آنتن شبکه امید می‌رود و بینندگان می‌توانند نخستین قسمت آن را از روز شنبه ۳۰ اسفندماه ساعت ۲۱:۴۵ از شبکه امید تماشا کنند.

فصل جدید برنامه «بازی ویزیون» در ۱۴ قسمت ۲۷ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی احسان فروغی برای پخش در ایام نوروز از شبکه امید پخش خواهد شد. این ویژه‌برنامه که بازی‌های رایانه‌ای، فکری و رومیزی در اوقات فراغت و در جمع خانواده را آموزش می‌دهد از شنبه ۳۰ اسفند ساعت ۱۷:۳۰ میهمان نگاه گرم مخاطبان شبکه امید خواهد بود.

«به توان خدا» به تهیه‌کنندگی جواد بیک‌محمدی در قالب برنامک‌های ۵ دقیقه‌ای در سه بخش اذان‌گاهی از شبکه امید پخش خواهد شد. این برنامه با حضور کارشناسان مذهبی به مباحثی از جمله لزوم صبر و بردباری در محیط خانواده به‌ویژه در روزهای دشوار مواجهه با بیماری کرونا و اتکال به پروردگار و ائمه اطهار (ع) خواهد پرداخت.

فصل سوم مجموعه پویانمایی «جوانمردان» اثر «مرکز پویانمایی صبا» برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ در ۱۴ قسمت تولید شده است که هر روز ساعت ۱۲ به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه امید پخش خواهد شد. این مجموعه با رویکرد معرفی دلاوران تاریخ ایران‌زمین برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده است.

فیلم‌های سینمایی جدید ایرانی و خارجی در ایام نوروز ۱۴۰۰ همراه با معرفی ابتدایی و تحلیل کوتاه انتهایی در قالب برنامه‌ای با عنوان «فیلمستون» به طور روزانه از شبکه امید پخش خواهد شد. بینندگان شبکه امید می‌توانند هر روز یک فیلم سینمایی را در ساعت ۱۸ به مدت ۱۲۰ دقیقه به تماشا بنشینند.

علاوه بر «فیلم‌های سینمایی رئال»، پخش «انیمیشن‌های سینمایی» نیز مورد توجه شبکه امید قرار دارد. به همین دلیل، پخش روزانه انیمیشن‌های سینمایی خارجی در ایام نوروز ساعت ۱۲ بامداد خواهد بود.

فصل جدید انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجا» ویژه پخش در نوروز ۱۴۰۰ در ۱۴ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای هر روز ساعت ۲۲ از شبکه امید پخش خواهد شد.

قسمت‌های جدید مجموعه «خنده‌خانه» ویژه پخش در نوروز ۱۴۰۰ آماده شده که بینندگان هر روز ساعت ۱:۳۰ به مدت ۱۳ دقیقه می‌توانند نظاره‌گر این برنامه باشند.

شبکه افق

«هاشور» در ۱۳ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود؛ این مجله تلویزیونی شامل بخش‌های متنوعی همچون گفتگو با کارشناسان، نمایش طنز، موشن گرافیک و ... است که همگی به بررسی مسائل روز اجتماعی می‌پردازند.

«جنگ دوست داشتنی» عنوان برنامه دیگری است که شبکه افق سیما برای ایام نوروز پیش‌بینی کرده است؛ این مجموعه طنز، به خاطرات شیرین و جذاب رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس می‌پردازد و در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای حوالی ساعت ۱۹ پخش خواهد شد.

فصل دوم برنامه گفت‌وگومحور «قرن ۱۴» هم نوروز ۱۴۰۰ از شبکه افق پخش خواهد شد؛ این برنامه در ۱۳ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای تولید شده و رویکرد اصلی آن، بررسی زوایای تاریخ معاصر ایران و جهان و با محوریت ۱۰ دیکتاتور بزرگ قرن، ۱۰ رویداد بزرگ و ۱۰ پاندمی‌بزرگ تاریخ خواهد بود؛ زمان پخش این برنامه هر شب ساعت ۲۲ خواهد بود.

شبکه افق سیما به مناسبت تحویل سال نو، اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت عباس (ع)، ویژه برنامه‌ای را در ۵ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای روی آنتن می‌برد. این برنامه از ۲۶ اسفندماه ساعت ۲۲ پخش می‌شود و اجرای آن را علی سلیمانی و صابر خراسانی بر عهده دارند.

منتخبی از فیلم‌های سینمایی روز ایران و جهان هم برای پخش از شبکه افق طی ایام نوروز در نظر گرفته شده است؛ پنج فیلم در شبکه افق دوبله شده و پنج فیلم ایرانی جدید نیز پخش خواهد شد. زمان پخش فیلم‌های سینمایی هر روز ساعت ۱۶ و تکرار آن ساعت ۹ روز بعد است.

شبکه سلامت

برنامه «پنجره باز» با موضوع گفتگو با اهالی جامعه پزشکی منعطف با حال و هوای عید خواهد بود. این برنامه در ایام نوروز ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

«حال خوب» با اجرای شاهین شرافتی و با موضوع روانشناسی منعطف با عید نوروز هر شب در ساعت ۲۱ خواهد بود.

برنامه «نوش دارو» در قالب نمایشی با رویکرد پزشکی با دید کمدی به تهیه کنندگی و کارگردانی آرش داودی هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در ایام نوروز پخش خواهد شد.

۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 12609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha