ماجرای تماس امام جمعه چابهار با مولوی عبدالحمید درباره اعلام عید فطر

تا ساعت ۲ بامداد روز جمعه بنده با مولوی عبدالحمید در ارتباط بودم و ۶ بار وی با من تماس گرفت و در آخر من تماس گرفتم و اینکه چه چیزی بین ما گفته شد بگذارید در دلمان بماند او خود می‌داند من چه بیان کردم، خطاب به وی گفتم موازین فقهی این اجازه را به من نمی‌دهند سخن شما را قبول کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: در خصوص اعلام عید سعید فطر اهل سنت در گفتگو با مولوی عبدالحمید بیان کردم موازین فقهی این اجازه را به من نمی‌دهد سخن شما را قبول کنم.

مولوی عبدالرحمن ملازهی در خطبه‌های نماز عید فطر اهل سنت چابهار گفت: برخی از اهل سنت در برخی از مناطق جمعه را عید فطر اعلام کردند و ما در چابهار شنبه را به‌عنوان عید فطر اهل سنت اعلام کردیم.

وی بیان کرد: جمعه در برخی از کشورهای اسلامی عید فطر اعلام شد و با توجه به رویت هلال ماه در غروب جمعه یکم اردیبهشت‌ماه در ایران اسلامی شنبه به‌عنوان روز عید سعید فطر اعلام کردیم و حتی پاکستان نیز شنبه را عید اعلام کرده است.

امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: تا ساعت ۲ بامداد روز جمعه بنده با مولوی عبدالحمید در ارتباط بودم و ۶ بار وی با من تماس گرفت و در آخر من تماس گرفتم و اینکه چه چیزی بین ما گفته شد بگذارید در دلمان بماند او خود می‌داند من چه بیان کردم، خطاب به وی گفتم موازین فقهی این اجازه را به من نمی‌دهند سخن شما را قبول کنم.

وی ادامه داد: این موضوع یک موضوع فقهی است و برخی افراد به شر دامن می‌زنند و در فضای مجازی به بنده و خانواده‌ام توهین کردند.

مولوی ملازهی اظهارداشت: توهین و ناسزا به مسلمان گناهی بزرگ است و کسانی که اقدام به این عمل ناردست می‌کنند از سرانجام آن باید بترسند.

وی تاکید کرد: کسانی که جمعه را به عنوان عید سعید فطر اعلام کردند مبارک‌شان و خداوند متعال از آنان قبول کنند و افرادی هم که شنبه را عید داشتند، عباداتشان قبول درگاه الهی باشد.

۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 41723
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha