اجرای حکم شلاق دو جوان در گهرپارک سیرجان به دلیل شرب خمر

همشهری آنلاین نوشت: انتشار فیلم شرب خمر ۲ جوان در کنار دریاچه مصنوعی گهرپارک سیرجان آن هم در ماه مبارک رمضان، اذهان عمومی را مشوش و روح افراد را جریحه دار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد این ۲ جوان در حالی که رو به دوربین گوشی خود اعلام می کنند اینجا اروپا یا ترکیه نیست، بلکه اینجا گوهرپارک سیرجان است، اقدام به شرب خمر و فیلم این اقدام خود را نیز در فضای مجازی منتشر می کنند تا در فاصله کوتاهی به دست سایر شهروندان سیرجان و دیگر نقاط کشور برسد.

مجتبی قدیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان در پی انتشار کلیپی از حضور گروهی به صورت مختلط و با وضعیت نامتعارف در مجموعه گهرپارک سیرجان گفت: این اقدام هنجارشکنانه موجب رنجش قاطبه مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان سیرجان شده و با هنجارشکنان برخورد قضایی خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع و درک دغدغه تمامی مردم ارزشی و ولایتمدار شهرستان دارالحسین سیرجان، دستور لازم برای شناسایی، تعقیب و برخورد قانونی با عوامل و مسببان این موضوع صادر شد.

این مقام قضایی افزود: رعایت هنجارها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در سطح شهرستان با حساسیت و دقت رصد می‌شود و در هر نقطه‌ای که هنجارشکنی مشاهده شود، دستگاه قضایی با قاطعیت از حیثیت، اخلاق و عفت عمومی دفاع می کند و با هرگونه اقدام و عمل هنجارشکن، غیراخلاقی و غیرقانونی برخورد می‌شود.

مدعی العموم در سیرجان خاطرنشان کرد: ملاک ما در برخورد با هنجارشکنان و متخلفان بخش های مختلف مانند عفاف و حجاب ، روزه خواری و… رعایت مبانی و شاخص های مورد تاکید قانون است و در مسیر صیانت از حقوق عامه و در روند اجرای وظایف قانونی خود، کوچکترین کوتاهی نخواهیم داشت.

ما چهاردهم فروردین سال جاری و درست زمانی که فقط چند روز از انتشار فیلم شرب خمر در فضای مجازی گذشته بود دادستان سیرجان در ادامه خبر خود خبر د یگری اعلام کرد که حاوی چند نکته بود.

نخست اینکه با سرعت و قاطعیت با چنین مواردی برخورد می شود و دوم هم اینکه در تحریر نوع حکم قضایی، رویه و رویکرد را بر اصلاح گذاشته است زیرا عاملان شرب خمر در سیرجان به ۲۸۰ ساعت فعالیت و خدمات عمومی رایگان و البته شلاق محکوم شده بودند.

دادستان سیرجان گفت: حکم شلاق ۲ نفر که در یک مجتمع تفریحی در سیرجان اقدام به شرب خمر به نحو علنی نموده و پس از تهیه فیلم از خود نسبت به انتشار گسترده آن در فضای مجازی اقدام نموده بودند، روز دوشنبه- ۱۴ فروردین- اجرا شد.

برپایه این گزارش حکم شلاق این ۲ نفر که متهم به شرب خمر و تظاهر به شرب خمر به نحو علنی هستند پس از طی تشریفات کامل قانونی و با هدف پیشگیری از وقوع جرایم خاص و مشابه و در جهت پاسخ به مطالبات عمومی مبنی بر مقابله قاطعانه دستگاه قضایی ؛ در محل وقوع جرم به مرحله اجرا درآمد.

گفتنی است پس از انتشار این کلیپ در فضای مجازی دستگیری متهمان در دستور کار دادستانی سیرجان قرار گرفت و این ۲ مرد در کمتر از ۴۸ ساعت توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان سیرجان دستگیر می شوند.

۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 41261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha