پخش زنده فوتبال زنان ایران - میانمار،امروز ساعت ۱۳ + لینک پخش زنده

بعد از برنده شدن تیم ملی زنان ایران در دیدار برابر میانمار، سوال اساسی علاقمندان به فوتبال این بود که حالا با کسب این پیروزی چه اتفاقی برای تیم ملی زنان رخ خواهد داد؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از "ورزش سه"، تیم ملی زنان ایران در دیدار روز چهارشنبه برابر میانمار که در دور نخست مرحله مقدماتی المپیک پاریس انجام میشد، موفق به برتری برابر این تیم شد. برتری که در رسانه‌ها از آن به عنوان یک شگفتی یاد شد. چراکه حریف ایران در این دیدار از هر نظر روی کاغذ، شانس بسیار بیشتری برای پیروزی در این دیدار حساس داشت. اما بعد از برنده شدن تیم ملی زنان ایران در دیدار برابر میانمار، سوال اساسی علاقمندان به فوتبال این بود که حالا با کسب این پیروزی چه اتفاقی برای تیم ملی زنان رخ خواهد داد؟!

لینک پخش زنده بازی ایران و میانمار - فوتبال بانوان - مقدماتی المپیک پاریس 

چرا پیروزی برابر میانمار یک شگفتی بود؟!
برای پاسخ به این سوال در ابتدا به سراغ رنکینگ دو تیم در رده‌بندی برترین تیم‌های جهان می‌رویم. ایران در رتبه ۶۷ جهان قرار دارد و میانمار در ۲۴ پله بالاتر یعنی رتبه ۴۳ برترین تیم‌های زنان جهان ایستاده است. همین می تواند یکی از دلایل برتری میانمار روی کاغذ باشد.

نکته دوم مربوط به آماده‌سازی دو تیم پیش از شروع این مسابقات است. تیم ملی ایران تنها یک اردوی ۱۷ روزه در کمپ تیم‌های ملی برگزار کرد و هیچ دیدار تدارکاتی برای آماده‌سازی بهتر و حضور قدرتمندتر در این مسابقات نداشت اما میانماری‌ها در روزهای منتهی به این تورنمنت مهم، سه دیدار تدارکاتی برگزار کردند تا آماده صف آرایی برابر ایران شوند.
نکته بعدی مربوط به تاریخچه مسابقات این دو تیم برابر یکدیگر می‌شود. در واقع پیروزی ایران برابر میانمار در دیدار روز چهارشنبه، نخستین پیروزی تاریخ دختران ایرانی برابر این تیم بود و در سه دیدار گذشته که این دو کشور به مصاف یکدیگر رفتند، ایران سه بار با نتیجه ۲ بر ۰ نتیجه را به این تیم واگذار کرده بود.

و نکته چهارم و پایانی در خصوص علت شگفتی بودن این پیروزی؛ میزبانی میانمار از این مسابقات است. برای درک بهتر این موضوع بهتر است بدانید که میانمار از جنوب و جنوب غربی با دریای آندامان همسایه است و شهر یانگون به عنوان بزرگ‌ترین شهر این کشور که یک شهر کاملا ساحلی است، میزبان این تورنمنت است. باید بدانید که استادیوم دوآن که محل برگزاری دو دیدار رفت و برگشت ایران – میانمار است. در ساعت ۱۶ روز چهارشنبه که مسابقه رفت دو تیم برگزار شد، دمایی بالاتر از ۳۸ درجه داشت و رطوبت آن نیز به ۸۰ درصد رسید که همین موضوع کار را برای شاگردان آزمون سخت‌تر می‌کرد.

با در نظر گرفتن تمام شرایط بالا و بسیاری مشکلات دیگر که همواره گریبان تیم ملی زنان ایران را گرفته است، می توان متوجه شد که پیروزی در برابر میانمار آن هم در یک شرایط نابرابر، خلق یک شگفتی واقعی بود!

ایران در چه شرایطی به دور بعد صعود خواهد کرد؟!
با پیروزی که ملی‌پوشان در دیدار روز چهارشنبه کسب کردند، تنها یک تساوی در دیدار برگشت نیاز است که دختران ایران به عنوان تیم برتر گروه B رقابت ها راهی دور بعد شوند. صعود از این مرحله به نشانه حضور در جمع ۱۲ تیم برتر آسیا نیز است که با توجه به رتبه سیزدهمی ایران در رده بندی برترین تیم‌های زنان آسیا، می تواند یک جهش خوب در این زمینه نیز باشد.

برای صعود به المپیک چه راهی در پیش داریم؟!
اگر بخواهیم واقع بینانه به این سوال پاسخ دهیم؛ صعود به المپیک پاریس برای دختران فوتبال ایران تقریبا غیرممکن است چراکه تنها دو تیم برتر آسیا به این مسابقات راه پیدا خواهند کرد و این دو تیم، برای صعود به المپیک ۲۰۲۴ باید ۳ مرحله سخت را پشت سر بگذارند. مرحله اول که با حضور ۲۶ تیم آسیایی در هفت گروه در حال انجام است که تیم‌های اول هر گروه به دور بعد رقابت‌ها صعود خواهند کرد. سپس در دومین مرحله مقدماتی این مسابقات، هفت تیم برتر این گروه‌ها به همراه پنج تیم برتر آسیا (کره شمالی، کره جنوبی، چین، ژاپن و استرالیا) ، در سه گروه چهار تیمی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در دور سوم که دور نهایی مرحله مقدماتی برای حضور در المپیک پاریس است، سه تیم برتر دور قبل به همراه بهترین تیم دوم، با هم مسابقه می‌دهند و در نهایت فقط دو تیم برتر راهی مسابقات المپیک پاریس خواهد شد.

درحال حاضر ایران اگر در مسابقه برگشت مقابل میانمار موفق به پیروزی و یا حتی کسب یک تساوی شود، از دور نخست به دور دوم صعود خواهد کرد و برای حضور در آن مسابقات تا آبان ماه سال ۱۴۰۲ صبر خواهد کرد.
گفتنی است که دیدار برگشت این دو تیم ظهر امروز از ساعت ۱۶ به وقت محلی میانمار (ساعت ۱۳ به وقت تهران) در استادیوم دوآن شهر یانگون برگزار می‌شود و این دیدار به طور اختصاصی و زنده از طریق پلتفرم آنتن پخش خواهد شد.

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 41182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha