شکست آبرومندانه تیم ملی فوتبال زنان ایران مقابل تیم یازدهم جهان

تیم ملی فوتبال زنان ایران در اولین دیدار خود از مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک مقابل استرالیا شکست خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی فوتبال زنان ایران کار خود را در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک آغاز کرد و در نخستین مسابقه از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز، چهارم آبان به مصاف استرالیا رفت که با دو گل شکست خورد.

استرالیا در این دیدار میزبان بود و هواداران این تیم ورزشگاه را پر کرده بودند. استرالیا تیم یازدهم رنکینگ جهانی است و ایران هم در رتبه ۶۳ قرار دارد.

زهرا خواجوی، بهناز طاهرخوانی، فاطمه‌ امینه برازجانی، زهرا سربالی، فاطمه عادلی، حدیث بساط‌شیر، ملیکا متولی، زهرا قنبری، شبنم بهشت، افسانه چترنور و نگین زندی در ترکیب ابتدایی تیم ایران قرار داشتند که هدایت آنها را مریم آزمون برعهده دارد.

نیمه اول

تیم ایران در این دیدار دفاعی بازی کرد و چشم به ضد حمله‌ها داشت. بازیکن استرالیا با عبور از حدیث بساط‌شیر توپ را به محوطه جریمه ایران ارسال کرد. دفع ناقص ملی‌پوشان ایران باعث شد که کارپنتر از استرالیا علی رغم حضور چند بازیکن ایران، گل اول تیم خود را در دقیقه ۱۹به ثمر برساند.

بازیکن استرالیا در دقیقه ۳۰ این مسابقه در موقعیت تک به تک با دروازه ایران قرار گرفت. زهرا خواجوی از دروازه بیرون آمد و بازیکن استرالیا توپ خود را از سمت راست دروازه ایران بیرون زد.

بازیکن استرالیا در دقیقه ۳۵ به محوطه جریمه ایران وارد شد اما عادلی و ملیکا متولی توپ او را زدند و اجازه ندادند ضربه بزند. نیمه اول با برتری یک گله استرالیا تمام شد.

استرالیا در این نیمه ۸۲ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و ۳۹۲ پاس داد در حالی که ایران ۱۸ درصد مالک توپ بود و تنها ۹۱ پاس داد.

شکست آبرومندانه تیم ملی فوتبال زنان ایران مقابل تیم یازدهم جهان

نیمه دوم

حملات استرالیا در نیمه دوم بیشتر شد و چندین موقعیت خطرناک روی دروازه ایران ایجاد کردند. افسانه چترنور به علت مصدومیت قادر به ادامه مسابقه نبود و با برانکارد از زمین خارج شد. محدثه زلفی به جای این بازیکن به زمین آمد.

ایران در دقیقه ۶۲ ضدحمله زد و نگین زندی صاحب توپ شد. او به محوطه جریمه استرالیا وارد شد اما با بی دقتی توپ خود را بیرون زد. این تنها حضور ایران در محوطه جریمه استرالیا در کل بازی بود.

استرالیا در دقیقه ۶۵ دو بار کرنر زد که خواجوی با عملکرد به موقع خود هر دو بار توپ را بیرون زد و مانع از باز شدن دوباره دروازه خود شد.

بازیکن استرالیا در دقیقه ۶۸ با جا گذاشتن در موقعیت تک به تک قرار گرفت. خواجوی به موقع از دروازه خارج شد و بازیکن استرالیا نتوانست ضربه خود را بزند. در ادامه دفاع ایران به محوطه جریمه رسید و توپ را دفع کرد.

چند دقیقه بعد خواجوی و بهشت برای دفع توپ بازیکن استرالیا بهم خوردند و بازی برای رسیدگی به وضعیت آنها لحظاتی متوقف شد.

بازیکن استرالیا در دقیقه ۷۱ بازی و در شلوغی محوطه جریمه ایران، توپ را با اختلاف کمی به بیرون زد.

در دقیقه ۷۹بازیکنان استرالیا با کار تیمی زیبای خود از سمت راست دفاع ایران عبور کردند و توپ را روی دروازه ارسال کردند که کرر دیگر بازیکن این تیم توپ را وارد دروازه کرد.

خواجوی در دقیقه ۸۱ بازی عملکرد خوبی داشت و با پا توپ را از روی خط دروازه خود دفع کرد.

در نهایت این دیدار با نتیجه ۲-۰ به سود استرالیای میزبان به پایان رسید. در این دیدار استرالیا ۷۹ درصد مالکیت توپ را داشت و ایران ۲۱ درصد صاحب توپ بود. همچنین آمار ۶۵۷ پاس استرالیا در مقابل ۱۸۹ پاس ایران به ثبت رسید.

تیم ملی ایران که در گروه A این رقابت‌ها با تیم‌های استرالیا، چین‌تایپه و فیلیپین همگروه است، در دومین دیدار خود یکشنبه، هفتم آبان به مصاف چین تایپه می‌رود.

مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود که در پایان تیم‌های برتر سه گروه به همراه یکی از بهترین تیم‌های دوم به دور نهایی صعود می‌کنند.

۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: 48448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha