آزمون: نبود ملیکا برای تیم ملی فوتبال مشکل‌ساز است

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در مورد اینکه باشگاه‌ها باید نظارت بیشتری روی بازیکنان خود داشته باشند تا حادثه تلخی که برای ملکیا محمدی رخ داد و منجر به فوت این بازیکن شد، تکرار نشود گفت: باید قدر سرمایه‌های اجتماعی‌مان را بیشتر بدانیم چون ۱۰ سال طول کشیده تا این سرمایه‌ها به بار بنشینند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال زنان از جمعه، ۱۵ دی در مرکز ملی فوتبال آغاز شده و مریم آزمون سرمربی تیم ملی در این راستا ۲۵ بازیکن را به اردو دعوت کرده است. این اردو اما با دوره‌های قبل تفاوت دارد چرا که به تازگی ملیکا محمدی ملی‌پوش فوتبال زنان ایران در حادثه رانندگی جان خود را از دست داد.

مریم آزمون در مورد درگذشت محمدی به ایسنا گفت: فوت ملیکا شوک بزرگی برای جامعه فوتبال مخصوصا ما بود که با او زندگی کردیم و در اردوها با هم بودیم. یکی از بهترین بازیکنانمان را از دست دادیم که خلاء او از نظر فنی و حرفه‌ای برای تیم مشکل‌ساز است.

او ادامه داد: همه ما سعی می‌کنیم راه ملیکا را ادامه دهیم و به هدفی که بخاطرش از خوشی‌ها، تفریحات و رفاه اجتماعی و خانوادگی خود گذشت، برسیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران در مورد اینکه شوک فوت محمدی روی هم‌تیمی‌هایش اثرگذاشته، تاکید کرد: فوتبال عشق ملیکا بود و ما همه برای اینکه پیشرفت کنیم و راه ملیکا را تا رسیدن به جام جهانی ادامه بدهیم، باید با تمام توان برگردیم.

او در پاسخ به این سوال که ملیکا در اردوی تیم باشگاهی بود که این اتفاق برایش افتاد، نباید نظارت بیشتری روی بازیکنان باشد که دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم، گفت: باید قدر سرمایه‌های اجتماعی‌مان را بیشتر بدانیم. ملیکا و امثال ملیکا سرمایه‌هایی هستند که خودشان، خانواده‌ها، باشگاه‌ها و فدراسیون وقت گذاشته و هزینه کرده‌اند و ۱۰ سال طول کشیده تا به بار بنشینند. شاید ۱۰ سال دیگر طول بکشد تا کسی مثل ملیکا در تیم ملی فیکس شود.

او افزود: همه ما از جمله باشگاه‌ها یا فدراسیون باید حواسمان به سرمایه‌هایمان باشد چون خیلی زود دیر می‌شود. در ثانیه‌ای خیلی چیزها را از دست می‌دهیم و یک حسرت برای ما می‌ماند.

آزمون در مورد برنامه‌های پیش روی تیم ملی فوتبال زنان گفت: برنامه تیم ملی حضور در جام ملت‌هاست. درحال حاضر تلاش می‌کنیم تا همه بازیکنان جوان لیگ را ببینیم و بهترین انتخاب‌ها را داشته باشیم تا در کنار بازیکنان باتجربه، نسل خوبی را راهی جام‌ملت‌ها کنیم و برای انتخابی جام جهانی و المپیک بعدی پشتوانه داشته باشیم.

او در مورد وضعیت بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی که همراه با ملیکا محمدی دچار سانحه رانندگی شدند و اکنون تحت درمان هستند، بیان کرد: در حال حاضر بهتر هستند و کارهای درمانی و بازتوانی را انجام می‌دهند تا با سلامتی دوباره به ما اضافه شوند. برایشان دعا می‌کنیم که هر چه زودتر بهبودی کامل خود را به دست بیاورند. عدم حضور این بازیکنان در تیم ملی شرایط سختی را برای ما در پی خواهد داشت و مسئولیت هم‌تیمی‌هایشان را بیشتر کرده است اما تیم ملی با همدلی و تلاش مضاعف تمام توان خود را برای هر چه بهتر شدن در پیش خواهد گرفت.

۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
کد خبر: 50895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha