هدف قرار گرفتن هواپیمای جاسوسی چند صد میلیون دلاری روسیه در بلاروس

این پرنده پیشرفته با قابلیت‌های بی‌نظیر صدها میلیون دلار ارزش دارد و از کارآمدترین سلاح‌های عرصه نبردهای مدرن است. هواپیمای کنترل و هشدار زودهنگام یا همان آواکس در نبردهای امروزی نقش مهمی برعهده دارد و بریف آ ۵۰ یکی از پرنده‌های مشهور دنیا در این عرصه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس گزارش نیوزویک، گروه مخالف دولت «BYPOL» در بلاروس حمله پهپادی به این پرنده را در پایگاه هوایی ماچولیشچی را به عهده گرفته است.

این پرنده پیشرفته با قابلیت‌های بی‌نظیر صدها میلیون دلار ارزش دارد و از کارآمدترین سلاح‌های عرصه نبردهای مدرن است.

برییف آ ۵۰

هواپیمای کنترل و هشدار زودهنگام یا همان آواکس در نبردهای امروزی نقش مهمی برعهده دارد و بریف آ ۵۰ یکی از پرنده‌های مشهور دنیا در این عرصه است.

پرنده‌ای با فناوری بسیار پیشرفته و قیمتی فراتر از ۳۳۰ میلیون دلار که با رادار بزرگ نظارت لیانا با قطر آن ۹ متر روی بدنه مثل گاو پیشانی سفید است.

با این رادار قدرتمند و دیگر تجهیزات نظارتی پیشرفته نصب شده، بریف آ ۵۰ می‌تواند اهداف هوایی را تا فاصله ۶۰۰ کیلومتری و اهداف زمینی را تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری شناسایی کند.

بریف آ ۵۰ که بر اساس هواپیمای ترابری ایلوشین این ۷۶ ساخته شده، سال ۱۹۸۴ به خدمت ارتش شوروی سابق درآمد و اکنون ده‌ها فروند از آن در اختیار ارتش روسیه است.

این پرنده با برد هزار کیلومتر می‌تواند تا ۱۰ جنگنده پیشرفته روسیه را در ماموریت‌های هوا به هوا و هوا به زمین راهنمایی کند.

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 39843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha