ملی پوش والیبال ایران دوپینگی از آب درآمد + جزئیات

نمونه دوپینگ امیرحسین توخته، ملی‌پوش والیبال ایران، مثبت شده و احتمال می‌رود بین ۶ ماه تا ۲ سال با محرومیت روبه‌رو شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نمونه دوپینگ اخذشده از امیرحسین توخته، بازیکن تیم والیبال هراز آمل، مثبت شده است. ماده مصرفی از سوی او غیر خاص بوده و به منظور درمان و رفع بیماری مصرف شده است. به‌زودی از سوی مراجع ذیصلاح در مورد میزان محرومیت او تصمیم‌گیری خواهد شد.

مصرف ماده خاص بین صفر تا دو سال محرومیت در پی خواهد داشت و درباره آن اجباری به تعلیق ورزشکار نیست اما ماده غیر خاص، اجبارا تعلیق دارد و رای از ابتدا با چهار سال محرومیت همراه است.

در مواد خاص که خاصیت درمانی دارد، تعلیق اختیاری است و ورزشکار می‌تواند مسئله را قبول کند و از همین زمان مدت محرومیتش لحاظ خواهد شد اما اگر قبول نکند و فعالیت خود را ادامه دهد، پس از قطعی‌شدن رای و ابلاغ آن، مدت محرومیت آغاز می‌شود.

در مورد مواد خاص که خاصیت درمانی دارد اگر ورزش انفرادی باشد جوایز و مدال ورزشکار پس گرفته می‌شود اما در مورد ورزش‌های تیمی، مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

شارکی: پرونده توخته در جریان است/ اعلام نام او تخلف بود!

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: پرونده ملی‌پوش والیبال متهم به دوپینگ در جریان است و هنوز به نتیجه نرسیده است.

شارکی: پرونده توخته در جریان است/ اعلام نام او تخلف بود!

فرزاد شارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد مطرح شدن نام امیرحسین توخته و دوپینگی بودن این ملی‌پوش والیبال اظهار داشت: در شرایط کنونی نباید نام او مطرح می‌شد و اینکار به نوعی تخلف است، چون هنوز حکم وی نهایی نشده و در حد اتهام است. ما هم نباید در این خصوص اظهارنظر کنیم، اما عجیب است که این خبرها در رسانه ها منتشر می‌شود. پرونده توخته در جریان است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی ادامه داد: ماده‌ای که توخته استفاده کرده درمانی بود و مدارک مربوط به آن هم حدود دو ماه پیش ارائه شد. هفته آینده هم قرار است جلسه‌ دفاع آخر این بازیکن برگزار شود تا به نتیجه نهایی برسیم. موضوعی که الان می‌توان درمورد آن اظهارنظر کرد این است که طبق مدارک ارائه شده، ماده‌ای که توخته استفاده کرده درمانی، اما ممنوع بوده است.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: تست اولیه دوپینگ توخته مثبت شده بود و دلیلش هم ممنوع بودن ماده مصرف شده بود. هفته آینده هم جلسه‌ای برگزار خواهد شد و با توجه به مدارکی که ارائه می‌شود درمورد این بازیکن تصمیم‌گیری می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که بعید به نظر می‌رسد توخته به صورت کامل تبرئه شودف چون به هر حال از ماده ممنوعه استفاده کرده است.

شارکی عنوان کرد: اگر قرار بود وی ۲ سال محروم شود در حدود ۲ ماه قبل این حکم اجرا می‌شد، اما حالا قرار است جلسه دفاعیه برگزار شود. به صورت کلی برای چنین شرایطی بین ۶ ماه تا ۲ سال محرومیت برای ورزشکاران خاطی درنظر گرفته می‌شود. طبق روال ورزشکاران باید موادی که به آنها توصیه می‌شود را بررسی و سپس مصرف کنند که متاسفانه در ایران این اتفاق جدی گرفته نمی‌شود.

۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۹
کد خبر: 39666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Rasool IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      خودشم گفته که بخاطر مشکلی که برای کلیه اش پیش اومده مجبور شده زیر نظر پزشک قرص مصرف کنه . مدارک پزشکی هم دوماه قبل به فدراسیون داده اونا هم تایید کردن . انقدر حاشیه درست نکنید بخاطر یه سایت