تخلف عجیب در یک شرکت بیمه؛در زادگاه مدیرعامل، زمین خریده اند! + جزئیات

جالب است که در سکوت و انفعال بیمه مرکزی در بررسی عملکرد هیئت‌مدیره این شرکت، ناظران بورسی گوی سبقت نظارت را از آن ربوده و در خصوص تخلفات رخ‌داده شده با سرعت و قاطعیت بیشتری تصمیم‌گیری کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ریسک نیوز، هیئت رسیدگی به تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار اعضای هیئت‌مدیره یکی از شرکت‌های بیمه بخش خصوصی وابسته به یک بانک را که مدت زیادی نیز از زمان تأسیس آن نمی‌گذرد، به مدت ۱۸ ماه از تصدی سمت مدیریت در کلیه ناشران اوراق بهادار، نهادهای مالی و تشکل‌های خود انتظام منع کرده است. دلیل این محکومیت احراز تخلف اعضای هیئت‌مدیره در خصوص نقل‌وانتقال دارایی‌های ثابت شرکت، عدم پاسخگویی به‌موقع و ارائه اطلاعات خلاف به سازمان بورس و کیفیت سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سال ۱۴۰۰ در موضوع خرید ملک در زادگاه مدیرعامل و یکی از اعضای هیئت‌مدیره این شرکت بوده است.

درحالی‌که بر اساس ماده ۱ قانون تأسیس بیمه مرکزی وظیفه نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه به بیمه مرکزی واگذار شده و برای این امر علاوه بر آیین‌نامه حاکمیت شرکتی، در آیین‌نامه ۹۰ ضمانت اجراهای محکمی نیز برای تخلفات مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های بیمه پیش‌بینی شده است؛ صنعت بیمه در طول چهار سال گذشته هیچ اقدام مؤثری را در واکنش به این تخلفات از سوی نهاد ناظر خود مشاهده نکرده است.
جالب است که در سکوت و انفعال بیمه مرکزی در بررسی عملکرد هیئت‌مدیره این شرکت، ناظران بورسی گوی سبقت نظارت را از آن ربوده و در خصوص تخلفات رخ‌داده شده با سرعت و قاطعیت بیشتری تصمیم‌گیری کرده‌اند.

انتظار می‌رود بیمه مرکزی ضمن شفاف‌سازی عملکرد خود درباره کیفیت نظارت بر عملکرد هیئت‌مدیره، در مدت فعالیت چهارساله خود در این شرکت، با اقدام به‌موقع از منافع سهام‌داران و بخصوص سهام‌داران خرد که به شدت از افت قیمت سهام این شرکت نیز متضرر شده‌اند محافظت نماید.

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 39511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha