بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی شد+سوابق

با پیشنهاد وزیر اقتصاد و تصویب هیات وزیران، «مجید بهزادپور» رئیس کل بیمه مرکزی ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، این انتصاب به استناد ماده ۱۹ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه گری مصوب سال ۱۳۵۰ صورت گرفت.

مجید بهزادپور پیش از این مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی و معاون اسبق توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بود.

«غلامرضا سلیمانی امیری» پیش از بهزادپور ریاست کل بیمه مرکزی ایران را برعهده داشت.

مجید بهزادپور که تاکنون مدیر صندوق تأمین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی بود و یکی از اعضای هیئت مدیره این نهاد ناظر از امروز به طور رسمی فعالیت خود را به عنوان رییس کل بیمه مرکزی ایران ادامه خواهد داد.

روابط عمومی بیمه مرکزی ایران در حالی خبر انتصاب مجید بهزادپور را اعلام کرد که تا پیش از این محمدرضا خوش‌کیش ، عضو شورای عالی بیمه (نماینده اتاق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در شورای عالی بیمه از سال ۱۳۹۸ شمسی) به عنوان گزینه اصلی نشستن بر کرسی ریاست بیمه مرکزی ایران بر سر زبان‌ها بود که انتظار می‌رود با انتصاب بهزادپور به عنوان رییس کل بیمه مرکزی، او نیز منصب قائم‌مقامی را بپذیرد.

مجید بهزادپور کیست؟

مجید بهزادپور تحصیل‌کرده رشته اقتصاد از دانشگاه تهران است و علاوه بر کارشناسی ارشد رشته برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای دانشگاه شهید بهشتی معادل کارشناسی ارشد مدیریت سیستم‌ها از دانشکده صنایع دانشگاه صنعتی شریف را نیز داراست. او در سال های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۱ سمت معاونت طرح و برنامه سازمان تعزیرات حکومتی و معاون اداری و مالی سازمان بازرسی کل کشور را به عهده داشت.

معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مشاور معاون قوه قضاییه در دوران ریاست ابراهیم رییسی از دیگر سوابق او است. بهزادپور در دوره‌های مختلف سرپرستی معاونت توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به عهده داشت و در نهایت سال گذشته طی حکمی از سوی غلامرضا سلیمانی به عنوان مدیر صندوق تأمین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی انتخاب شد.

طبق ماده ۱۹ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری رییس کل بیمه مرکزی و قائم مقام او به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و با تصویب هیئت وزیران و معاونان بیمه‌ مرکزی ایران به پیشنهاد رییس کل بیمه مرکزی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی به موجب تصویب‌نامه هیئت وزیران منصوب می‌شوند.

۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 25704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha