استاد دانشگاه کلمبیا: ترامپ رأی زنان را از دست داد

دیوید ایزنباخ استاد دانشگاه کلمبیا گفت که ترامپ رأی زنان به ویژه در حومه‌های شهرهای بزرگ را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روسیه الیوم؛ استاد دانشگاه کلمبیا گفت: دونالد ترامپ در مناظره شب گذشته کم عقل، وقیح و به شدت تهاجمی ظاهر شد.

پایگاه اینترنتی روسیه الیوم در گزارشی نوشت: دیوید ایزنباخ استاد دانشگاه کلمبیا در گفتگو با «اوراسیا اکسپرت» گفت: همه مناظره‌های ریاست‌جمهوری که از تلویزیون پخش می‌شود نشان‌دهنده شخصیت نامزدها و نه سیاست‌های آنهاست. این امر به طور خاص در مناظره اخیر نمایان بود.

وی افزود: شخصیت (اخلاق) برای رأی دهندگان مرددی که تعهدی به برنامه‌های هیچ یک از احزاب ندارند، بسیار مهم است. زنان اکثریت رأی دهندگان حومه‌ها را تشکیل می‌دهند. در این مناظره ترامپ کم عقل، وقیح و به شدت تهاجمی ظاهر شد.

مسئله این نیست که بایدن در این مناظره پیروز شد بلکه مسئله این است که ترامپ رأی زنان حومه‌ها را از دست داد.

علاوه بر این آمریکائی‌های سالخورده به طور خاص در معرض ویروس کووید ۱۹ قرار دارند و آن‌ها بیشترین تأثیر را بر انتخابات آمریکا دارند، زیرا بیش از آمریکائی‌های کم سن و سال رأی می‌دهند. آمریکائی‌های سالخورده کلید پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ بودند. در شب انتخابات نتایج را از فلوریدا دنبال کنید. اگر ساکنان سالخورده فلوریدا به نفع بایدن رأی دادند پیروزی قاطعی را علیه ترامپ به دست خواهد آورد.

این کارشناس آمریکایی در ادامه گفت: بایدن در انتخابات در کسب آراء مردمی پیروز خواهد شد، اما همان‌طور که در سال ۲۰۰۰ و سال ۲۰۱۶ دیدیم صاحب آراء بیشتر به سبب ساختار انتخابات آمریکا، الزاماً در انتخابات پیروز نخواهد شد.

وی در پایان گفت: من فکر می‌کنم بایدن پیروز خواهد شد، اما اگر آراء دو نامزد به هم نزدیک باشد با بحرانی روبرو خواهیم شد که از بحران مقابله بین بوش و ال گور در سال ۲۰۰۰ بسیار بدتر خواهد بود.

۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 3941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha