اقدام عجیب ارتش آمریکا؛ آیا برای ساقط کردن یک بالن، شلیک موشک "ایم ۹" لازم بود؟ + تصاویر

پرنده‌ای که برای رهگیری بالون چینی به هوا برخاست و آن را هدف قرار داد، اف ۲۲ رپتور جنگنده نسل پنجمی مشهور ارتش آمریکا بود. این جنگنده برای شلیک به بالون از یک گونه موشک ایم ۹ سایدوایندر به نام ایم ۹اکس (AIM-۹X) استفاده کرد که توسط هواپیماسازی هیوز متعلق به کمپانی ریتیان طراحی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در عصر ماهواره‌های پیشرفته، پرنده به ظاهر ساده چینی که با پرواز بر فراز آمریکا این روزها خبرساز شده بود، با شلیک موشک ایم ۹اکس (AIM-۹X) توسط جنگنده‌های اف ۲۲ بر فراز اقیانوس هدف قرار گرفت.

(عکس) موشکی که اف ۲۲ آمریکایی به بالون چینی شلیک کرد

پرنده‌ای که برای رهگیری بالون چینی به هوا برخاست و آن را هدف قرار داد، اف ۲۲ رپتور جنگنده نسل پنجمی مشهور ارتش آمریکا بود.

این جنگنده برای شلیک به بالون از یک گونه موشک ایم ۹ سایدوایندر به نام ایم ۹اکس (AIM-۹X) استفاده کرد که توسط هواپیماسازی هیوز متعلق به کمپانی ریتیان طراحی شده است.

ببینید | لحظه سقوط بالن چینی بر فراز آسمان آمریکا - همشهری آنلاین

AIM-۹ Sidewinder (که در آن "AIM" مخفف "Air Intercept Missile" است) یک موشک هوا به هوای کوتاه برد است. لقب سایدوایندر را از گونه‌ای مار زنگی گرفته که برای پیدا کردن طعمه‌اش مانند این موشک از گیرنده‌های فروسرخ استفاده می‌کند.

این موشک در میانه دهه ۱۹۵۰ میلادی ساخته و عملیاتی شد و از آن زمان تا کنون با ارتقاها گوناگون همچنان در خدمت مانده است.

اقدام عجیب ارتش آمریکا؛آیا برای ساقط کردن یک بالن ،شلیک موشک "ایم ۹" لازم بود؟ + تصاویر

ایم ۹اکس (AIM-۹X) سال ۲۰۰۳ عملیاتی و به کاونده آرایه فوکال پلین تصویربرداری فروسرخ (FPA) با ادعای دید ۹۰ درجه مجهز شد.

موتور، فیوز و سرجنگی این موشک با AIM-۹M مشترک است، اما نیروی درگ کمتر آن باعث بهبود برد و سرعت آن می‌شود و سیستم خنک کننده داخلی آن نیاز به استفاده از نیتروژن و آرگون را از بین برده است.

حال سوالی که مطرح شده اینکه برای ساقط کردن یک چنین هدف ساده و ایستایی، نیاز به شلیک موشک گرانقیمت امریکایی بوده یا صرفا یک نمایش هالیوودی را رقم زده‌اند؟

شلیک آمریکا به بالن چینی بر فراز اقیانوس اطلس | خبرگزاری ایلنا

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 38939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha