فیش حقوقی جنجالی دختر عضو شورای شهر به کجا رسید؟

فیش حقوقی دختر ۲۰ ساله نرگس معدنی پوررییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نخستین بار درکانالی منتشر شد که در معرفی خود نوشته است :«جبهه آتش به اختیار رسانه انقلاب».

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شرق؛فیش حقوقی دختر ۲۰ ساله نرگس معدنی پوررییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نخستین بار در کانالی منتشر شد که در معرفی خود نوشته است :«جبهه آتش به اختیار رسانه انقلاب».

میزان حقوق دریافتی او در این ماه، بیش از ۲۶ میلیون تومان بود،گفته می شد در این ماه بخشی از مطالبات پرداخت نشده چند ماه گذشته پرداخت شده است . حضور دخترمعدنی پور به عنوان مسئول دفتر مادرش اعتراض های زیادی به دنبال داشت .

حکم حاشیه ساز آقای داماد

این اولین خبر حاشیه‌ساز در خصوص حضور نزدیکان مدیران شهری و شورای شهر در مجموعه مدیریت شهری نیست.

بیشترین واکنش‌ها به این اخبار، زمانی بود که شهردار تهران برای داماد خود حکم مشاور صادر کرد، هر چند که بعد از مدتی این حکم لغو شد اما شهردار تهران حضور وی در شهرداری را انکار نمی‌کند و تأکید دارد که از وی مشاوره می‌گیرد. برخی از اعضای شورای شهر تهران هم با زبان اشاره و کنایه از حضور وی در تصمیم‌گیری‌های کلیدی می‌گویند.

انتصابی که به اصلاح قانون ختم شد

دومین خبر حاشیه‌ساز، انتصاب فاطمه حیدری به عنوان مدیرکل ماده صد شهرداری تهران بود. او همسر یکی از اعضای شورای شهر تهران است. بعد از انتصاب وی به این سمت بود که برخی از اعضای شورا، طرح اصلاح مصوبه تعارض منافع مدیران شهرداری تهران را مطرح کردند، طرحی که پیش‌بینی کرده بود که بستگان درجه‌ یک اعضای شورا در زمان عضویت شورا با محدودیت‌هایی در حوزه به‌کارگیری و ارتقای جایگاه روبه‌رو شوند.

سخنگوی شورا در استخدام شهرداری

خبر استخدام سخنگوی شورای شهر تهران سومین حاشیه استخدامی این دوره از مدیریت شهری است .او در مردادماه با شهرداری تهران قرار داد استخدامی بسته بود زمانی که هنوز شهردار تهران انتخاب نشده بود، هرچند که او سابقه حضور در شهرداری تهران را داشت و در دوره گذشته مدیریت شهری به سازمان تبلیغات رفته بود اما کارمند رسمی سازمان تبلیغات محسوب نمی شد و برای روزهای بعد شورا تصمیم گرفته بود به جای تلاش برای بازگشت به سازمان تبلیغات درخواست بازگشت به شهرداری و ادامه حکمی را بدهد که در سال ۹۶ به اتمام رسیده بود .

دفاع سخنگو از استخدامش در شهرداری

علیرضا نادعلی دردفاع از استخدام خود در شهرداری گفته است :‌ بنده قراردادی با خدمات اداری داشتم و قبل از اینکه عضو شورا شوم، از سوی خدمات اداری شهر، مأمور در شورا شدم و فقط از یک جا حقوق می‌گیرم.

او ادامه داد: قبل از این دوره مدیریت شهری قرارداد بنده منعقد شده است؛ برخی می‌گویند از دو جا حقوق می‌گیرم و اصلا این‌گونه نیست. به نظر من این موارد رنگ‌وبوی سیاسی دارد و ما نیز باید تببین کنیم.

مشاوررسانه ای نرگس معدنی پور حاشیه‌های ایجادشده را ناشی از عدم آگاهی برخی از افراد نسبت به قوانین داخلی شورا و آیین‌نامه‌های جاری دانسته که باعث شده تا نوعی رفتار هیجانی که هیچ سنخیتی با فضای حرفه‌ای رسانه ندارد، شکل بگیرد و اظهارنظرهایی یک‌جانبه و دور از واقعیت فضا را غبارآلود کند.

مسئول دفتر اعضا ۱۵ میلیون حقوق می گیرند

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درخصوص انتشار حقوق ۳۳‌میلیونی این خانم جوان به خبرگزاری فارس گفته بود : وقتی این خبر را دیدم موضوع را پیگیری کردم و گفتند این فرد حقوق عقب‌افتاده داشته، به‌همین‌دلیل این میزان حقوق را دریافت کرده است. افرادی که مسئول دفتر هستند، حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون حقوق دریافت می‌کنند. بعد از انتشار این مصاحبه برخی کاربران توییتر به رییس شورای شهر تهران انتقاد کرده و یاد شهید مصطفی چمران را گرامی داشتند .

انگیزه منتشر کنندگان سیاسی است

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر در دفاع از معدنی پور به رسانه ها گفته بود : هریک از اعضا وقتی وارد شورا شدند، از آنها خواسته شد بنا بر قاعده یک مشاور و مسئول دفتر معرفی کنند و ایشان فرزند خود را معرفی کردند و خواستند مسئول دفترشان از نزدیکان ایشان باشد و هیچ کسی منع قانونی برای ایشان در نظر نگرفت.

واکنش ها به حقوق ۲۶ میلیونی

واکنش ها در فضای مجازی به فیش حقوق این دختر جوان بسیار تند بوده است . یک استاد دانشگاه نوشته بود :‌حقوق من به عنوان دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با ۱۰ سابقه کار حدودن ۱۸ میلیون تومان می باشد.چطور منشی یک عضو شورای شهر باید حدود ۲۷ میلیون تومان حقوق بگیرد؟؟لطفا نحوه درجه بندی شهروندان را اعلام بفرمایید تا برای آینده فرزندانمان بتوانیم تصمیم بگیریم.از ما که گذشت!

انتقادها به حدی بود که احمد وحیدی در دستوری از معاون عمرانی وزارت کشور خواست مسایل مطرح شده درباره فیش حقوقی یکی از اعضای دفتر عضو شورای شهر تهران را بررسی و نتیجه را گزارش کند.

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 38190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha