قیمت آپارتمان در آلوده‌ترین نقطه تهران + جدول قیمت‌ها

مقایسه قیمت خانه در سه منطقه ‌۱ و ۲ و ۱۷ تهران که در این روزها که از درجه آلودگی هوای متفاوتی برخوردار هستند نشان می‌دهد، خرید خانه‌ای ۵۰ متری در آلوده‌ترین نقطه تهران، حداقل نیاز به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نقدینگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس اطلاعات سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در اواسط روز یکشنبه ۱۷ دیماه، پارک سلامت در منطقه ۱۷، آلوده‌ترین و ایستگاه دانشگاه شهید بهشتی در منطقه ۱ و ایستگاه پونک در منطقه ۲، پاک‌ترین مناطق تهران بودند.

بررسی فایل‌های ارائه شده در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن به صورت آنلاین نشان می‌دهد، برای خرید یک خانه حدودا ۵۰ متری در پاک‌ترین هوای تهران در منطقه ۱ و در محله ولنجک، باید بودجه‌ای حداقل ۷ میلیارد تومان در نظر گرفت و برای خرید خانه‌ای با همین متراژ در محله پونک و در منطقه ۲ تهران، به بودجه‌ای حداقل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی نیاز است.

اما خرید خانه‌ای ۵۰ متری در جنوب تهران و منطقه ۱۷، بودجه‌ای حداقل ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی می‌طلبد.

اگر مالک خانه‌ای ۵۰ متری و در منطقه ۱۷ تهران، قصد داشته باشد به منطقه‌ای با هوای پاک‌تر همچون منطقه ۱ نقل مکان کند، باید برای خرید ملکی هم‌متراژ ملک خود در منطقه ۱۷، در ولنجک، رقمی حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان، به بودجه حاصل از فروش ملک ۵۰ متری‌ خود در منطقه ۱۷ اضافه کند.

البته این فرد، برای خرید خانه ۵۰ متری در منطقه ۲ و در محله پونک، برای افزودن به بودجه‌اش، رقمی بین ۲ تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

این در حالی است که با سرمایه‌ای کمتر از بودجه‌ مورد نیاز برای خرید یک خانه ۵۰ متری با قدمتی ۳۰ ساله در منطقه ۱ تهران، می‌توان یک خانه ۱۲۰ متری نوساز در محله فلاح و واقع در منطقه ۱۷ تهران و با ۵ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان خریداری کرد.

photo_2023-01-07_15-51-08

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
کد خبر: 37828
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha