روزی که پله سفته ایرانی ها را امضا کرد!

اسطوره فوتبال برزیل بعد از چند ماه مبارزه با بیماری دیشب چشم از جهان فرو بست. در آرشیو روزنامه های قدیمی کشور خاطرات جالبی از سفر این ستاره برزیلی به ایران را میتوان یافت از جمله خاطره امضا کردن سفته ایرانی ها....

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روزی که پله به تهران آمد . وارد فرودگاه مهرآباد شد و جمعیت قابل توجهی از ایرانیان به استقبال او رفتند . گزارش سفر ستاره برزیلی که همراه تیم سانتوز به ایران آمد را بارها در رسانه های مختلف خواندیم اما این یک اتفاق جالب ، خنده دار و عجیب را احتمالا تا به حال در هیچ جا نخوانده و نشنیده اید . مگر اینکه اهل آرشیو و ورق زدن مجلات قبل از انقلاب باشید .

سی و هشت سال قبل در صفحات هفته نامه های ماندگار آن زمان در زیر گزارشی که درباره سفر پله به ایران انتشار یافت در قسمت حاشیه ها این روایت جالب هم نقل شده است :

بعضی از ایرانی ها که برای گرفتن امضای یادگاری از پله در فرودگاه مهرآباد او را دوره کرده بودند به جای کاغذ ، سفته های سفیدی را برای امضا به پله می دادند !

ستاره افسانه ای هم که از این ماجرا بی خبر بوده بعد از امضای چند سفته کمی شک می کند و با خنده و زبان بی زبانی به آنها می گوید که کاغذ سفید برای امضا بدهید !

شاید فقط از ذهن خلاق ما ایرانیها چنین ابتکار و هنری بر می آید و معلوم نبوده که این سفته ها چطور به پول نقد باید تبدیل می شده است .

این موضوع مستند و معتبر را زمانی که 8 سال قبل برای تحقیق درباره زندگی رایکوف در تهران به کتابخانه ملی رفته بودیم ، پیدا کردیم.

۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 37384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha