پایان کار بررسی و تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس از پایان کار بررسی و تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، زهره السادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز کار بررسی و تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی به پایان رسید و ما منتظر نظرات کمیسیون‌های فرعی در این باره هستیم.

وی افزود: در جلسه امروز که با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، نماینده این سازمان عنوان کرد که طرح جمعیت بار مالی زیادی دارد و امکان اجرای آن وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: پس از اظهارنظر نماینده سازمان برنامه و بودجه در این باره رئیس کمیسیون عنوان کرد که منابع مالی برای اجرای طرح جمعیت مشخص شده و ما بر اجرای این مصوبه تأکید داریم و مصمم هستیم. این طرح که در دو مجلس نهم و دهم هم مطرح شده اما بی‌نتیجه مانده و ما تصویب و اجرای آن را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

لاجوردی خاطرنشان کرد: امضاهای لازم برای این که طرح جمعیت در صحن علنی مجلس نیاز به بررسی نداشته باشد و پس از پایان کار آن در کمیسیون با استناد به اصل 85 قانون اساسی مستقیما به شورای نگهبان ارسال شود جمع‌آوری شده است.

وی افزود: درخواست بررسی طرح جمعیت بر اساس اصل 85 در صحن مجلس به رأی گذاشته خواهد شد که پس از تصویب طرح جمعیت نیاز به بررسی در صحن علنی مجلس نخواهد داشت و مستقیما برای رسیدگی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 3554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha