قضاوت داور مرد ایرانی در مسابقات نجات غریق زنان/حراست وزارت ورزش چه می کند؟  + عکس

سفر تیم ملی نجات غریق ایتالیا و نتایج ایران در مسابقات قهرمانی جهان بر خلاف جوسازی رسانه‌ای فدراسیون نجات غریق حواشی زیادی در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خبرگزاری میزان در گزارشی مفصل نوشت: پنجم مهرماه بود که تیم ملی نجات غریق ایران در دو بخش مردان و بانوان برای حضور در مسابقات جهانی راهی ایتالیا شد. کاروان نجات غریق ایران با ۶ ورزشکار پسر و ۵ دختر به همراه دو مربی مردان، شادی قیاسی نایب رئیس بانوان و حبیب خمجانی به عنوان داور مدعو عازم ایتالیا شدند.

سفر تیم ملی نجات غریق ایتالیا و نتایج ایران در مسابقات قهرمانی جهان بر خلاف جوسازی رسانه‌ای این فدراسیون حواشی زیادی در پی داشت که متأسفانه اتفاقاتی که در جریان این اعزام رخ داد علاوه بر بروز مسائل غیراخلاقی منجر به توهین به پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز شده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون درصدد بودند تا با اغراق در نتایج کسب شده، اتفاقات عجیب و غریب و غیراخلاقی در مسابقات قهرمانی جهان را بپوشانند.

نکته اول جوسازی رسانه‌ای و اغراق بیش از حد فدراسیون نجات غریق در پوشش نتایج ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی جهان بود. در مسابقات جهانی نجات غریق ۴۲ ماده وجود دارد و این یعنی ۱۲۶ مدال (طلا، نقره و برنز) در این رقابت‌ها توزیع می‌شود و هرچند تیم ایران در تعداد انگشت شماری از مواد به دلیل میکس بودن حضور نداشت، اما از حدود ۱۰۰ مدال توزیع شده سهم کاروان ایران تنها یک مدال نقره بود که توسط تیم دختران در ماده ۴ * ۹۰ متر کسب شد. این مدال نقره هم در حالی کسب شد که بانوان ایرانی حاضر در این رقابت‌ها اکثراً از دوومیدانی‌کاران بودند؛ بنابراین این نایب‌ قهرمانی هم در حالی به دست آمده که بیشتر توجه‌ها در رشته نجات غریق به ماده‌های مربوط به شنا و استخر است.

همچنین باید اشاره کرد که نایب رییس بانوان بدون هیچ سابقه جدی در عرصه مربیگری نجات غریق به عنوان سرمربی تیم بانوان معرفی شده بود تا به صورت همراه تیم ملی را در سفر به ایتالیا همراهی کند که قطعاً بروز چنین رفتارهایی باعث کاهش انگیزه بانوان فعال در استان‌ها به عنوان مربی در این رشته می‌شود و در نوع خود نمونه بارز استفاده از رانت و بی‌عدالتی است.

قضاوت داور مرد ایرانی در مسابقات نجات غریق زنان/حراست وزارت ورزش چه می کند؟  + عکس

جدا از مسائل فنی فوق، عجیب‌ترین موضوع اتفاقی است که در روز افتتاحیه و هنگام رژه تیم‌ها در مراسم افتتاحیه رخ رخ داده است. در ویدیوی کامل از رژه تیم‌ها در مراسم افتتاحیه، کاروان ایران جزو معدود کشورهایی است که نامش بدون حضور هیچ ورزشکار و نماینده‌ای با تابلویی که در دستان یک دختر بچه قرار دارد دیده می‌شود. جدا از این که دلیل عدم حضور کاروان ایران در مراسم افتتاحیه چه بوده، اتفاقی که توجهات را بسیار به خود جلب می‌کند به پرچم جمهوری اسلامی ایران بر می‌گردد که به صورت وارونه در دست این دختر بچه‌ قرار دارد و رنگ‌های پرچم ایران به صورت برعکس در تمام ویدیوها دیده می‌شود.

متاسفانه این بی‌حرمتی به پرچم جمهوری اسلامی ایران در حالی با اهمال کاری مسئولان فدراسیون رخ داده که این تیم با هزینه بیت‌المال راهی مسابقات جهانی شده بود، اما نماینده‌ای از ایران در افتتاحیه حضور نداشت تا موارد لازم را گوشزد کند تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی که توهین به پرچم مقدس کشورمان به حساب می‌آید، نباشیم.

قضاوت داور مرد ایرانی در مسابقات نجات غریق زنان/حراست وزارت ورزش چه می کند؟  + عکس

قضاوت داور مرد ایرانی در مسابقات نجات غریق زنان/حراست وزارت ورزش چه می کند؟  + عکس

قضاوت داور مرد ایرانی در مسابقات نجات غریق زنان/حراست وزارت ورزش چه می کند؟  + عکس

عجیب‌تر آنکه در شب اختتامیه مسابقات ضیافتی از سوی برگزار کنندگان رقابت‌ها تدارک دیده ‌شده بود که تصاویر تعدادی از مسئولان فدراسیون نجات غریق دور میزهایی با نوشیدنی‌های احتمالاً الکلی، دیده می‌شوند، در حالی‌که در روز افتتاحیه هیچ نماینده‌ای از ایران حضور نداشت.

قضاوت داور مرد ایرانی در مسابقات نجات غریق زنان/حراست وزارت ورزش چه می کند؟  + عکس

سومین موضوع که شاید بتوان از آن به عنوان تاریک‌ترین نقطه در سفر تیم ملی نجات غریق به مسابقات قهرمانی جهان یاد کرد تصاویری است که از قضاوت داور با تجربه ایرانی در مسابقات بخش بانوان پخش شده است.

حبیب خمجانی، داور با تجربه نجات غریق برای قضاوت در مسابقات جهانی به ایتالیا دعوت شده بود، اما طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران داوران مرد نمی‌تواند در مسابقاتی که بانوان پوشش اسلامی مناسبی ندارند، قضاوت کنند، اما متاسفانه تصاویر به دست آمده اتفاق دیگری را نشان می‌دهد.

خمجانی که از زمان میرسلیم تاکنون سمت‌های مختلفی از جمله دبیرکلی و ریاست کمیته داوران فدراسیون نجات غریق را برعهده داشته و سابقه ۵ دوره حضور در مسابقات قهرمانی جهان به عنوان داور را هم دارد، در تصاویری از مسابقات که در اختیار خبرگزاری میزان قرار دارد در مسابقات مواد مختلف شنای بخش بانوان به عنوان داور حضور دارد. حتی تصاویر به قدری واضح است که نشان می‌دهد این داور ایرانی در کنار خط استارت و با در دست داشتن کاغذ در حال یادداشت نکاتی است.

جدا از آبروریزی و توهینی که به پرچم کشورمان در این مسابقات شده نکته عجیب و البته جالب آن است که چرا نماینده حراست وزارت ورزش و جوانان هیچ گزارشی در این خصوص به مسئولان ذیربط ارائه نکرده است. انتظار می‌رود که وزارت ورزش و جوانان و نهادهای ذی‌ربط به اتفاقات اخیر رسیدگی کرده و با افرادی که با اهمال‌کاری سعی در دادن آتو به دشمنان نظام هستند، برخورد کنند.

۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 34264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha