عرضه لاستیک دولتی برای رانندگان و کاهش قیمت در بازار

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز عرضه لاستیک‌های ترخیص شده با نرخ ارز دولتی در بازار خبر داد و گفت: این لاستیک‌ها تاثیر مناسبی روی کاهش قیمت در بازار لاستیک برای رانندگان گذاشته است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  ایسنا، شهریور ماه امسال بود که وزیر راه و شهرسازی با تفویض اختیاری از سوی رییس جمهور دستور داد تا لاستیک‌هایی که تا شهریور ماه به گمرک‌ها وارد شده بود، با نرخ ارز دولتی ترخیص شده و در بازار عرضه شود که تعداد این لاستیک‌ها به حدود ۳۰۰ هزار حلقه می‌رسید.

داریوش باقر جوان - مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: لاستیک‌هایی که در گمرک ها وجود داشت در محموله های پنج تا ده هزارتایی ترخیص شده و در قالب سامانه مورد نظر و به صورت حواله بین رانندگان توزیع می‌شوند.

وی افزود: با توجه به مابه التفاوت بالایی که بین لاستیک هایی که با ارز دولتی ترخیص و بین رانندگان عرضه می شود با قیمت این لاستیک ها با ارز آزاد یا نیمایی وجود دارد و بنابراین روی قیمت لاستیک اثر گذار است چراکه دو و نیم برابر فاصله قیمتی بین آنها وجود دارد.

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از تیرماه سال ۱۳۹۷ عرضه لاستیک با قیمت دولتی بین رانندگان انجام شده و اخیراً نیز با دستوری که وزیر راه و شهرسازی برای ترخیص شدن لاستیک های وارد شده تا شهریور ماه با نرخ ارز دولتی دادند این کار ادامه پیدا کرد و تعداد بیشتری به لاستیک های سامانه فروش لاستیک با نرخ دولتی اضافه شد.

باقرجوان گفت: رانندگان می‌توانند با تنوع بیشتری که در سامانه وجود دارد، قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند. این فرایند در عرضه و تقاضای بازار و نهایتا قیمت لاستیک اثرگذار خواهد بود و هم اکنون نیز آثار آن قابل مشاهده است.

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 3401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha