طرح یکپارچه‌سازی آبفای شهری و روستایی چه نفعی به حال روستائیان دارد؟

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای صحیح طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، تسریع در ارائه خدمات به مناطق محروم و روستاها را به دنبال دارد.

گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ؛ رجب رحمانی در خصوص اقدامات وزارت نیرو در سال‌های اخیر، از جمله طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی اظهار داشت: یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، مزایایی به نفع روستائیان دارند با اجرای این طرح مشکلات روستائیان حل شده و با پیشرفت امکانات مدیریت منسجمی برای آب و فاضلاب استان‌ها شکل گرفته است.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اکثر این شرکت‌ها زیان‌ده بودند و با درآمدهای ناچیز که داشتند، نمی‌توانستند پروژه یا کار خاصی برای منطقه خود انجام دهند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح از موازی‌کاری در شرکت‌ها جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب شهری بنیه قوی‌تری به لحاظ مالی نسبت به شرکت‌های آب و فاضلاب‌ روستایی دارند، می‌توانند با ظرفیت‌های بالای خود کمک‌حال آبفار بوده و در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها تاثیرگذار باشند.

رحمانی ادامه داد: در تجهیزات نیز شبکه‌های آبرسانی شهری می‌توانند با تسهیل امورات، شبکه‌های روستایی را پوشش داده و حل مشکلات روستاها در کشور را سرعت ببخشند.

وی اجرای چنین طرحی را اقدامی مثبت از سمت وزارت نیرو دانسته و تاکید کرد: حتما در مجلس از این طرح حمایت می‌کنیم و دولت نیز باید نسبت به موضوع آب توجه ویژه‌تری داشته باشد.

انتهای پیام

۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 3060
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha