مسکو: پاسخ ما به لیتوانی به واکنش دیپلماتیک ختم نخواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد پاسخ مسکو به ممنوعیت لیتوانی برای ترانزیت کالا تنها به واکنش دیپلماتیک محدود نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد که مسکو برای واکنش به ممنوعیت وضع شده توسط لیتوانی برای ترانزیت کالا به منطقه کالینینگراد روسیه به اقدام دیپلماتیک بسنده نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، زاخارووا اعلام کرد که ترانزیت کالا به منطقه کالینینگراد در دریای بالتیک ممنوع شده است و واکنش روسیه به این اقدام صرفاً دیپلماتیک نیست، بلکه ماهیت عملی خواهد داشت.

البته زاخارووا در مورد ماهیت اقدامات عملی روسیه که قصد دارد علیه لیتوانی اتخاذ کند توضیح بیشتری نداد.

پیش از این هم روز دوشنبه هفته جاری وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «ویرجینیا آمبرازین» کاردار لیتوانی را در اعتراض به تصمیم لیتوانی مبنی بر ممنوعیت ترانزیت ریلی تعدادی از کالاها از طریق خاک خود به منطقه کالینینگراد روسیه احضار کرده است.

لیتوانی در حال حاضر با ممانعت از ورود کالاهای تحریمی به منطقه کالینینگراد، نوعی تهاجم مستقیم علیه روسیه را اجرا کرده است، اما مدعی است که فقط تحریم‌های اتحادیه اروپا را اجرا می‌کند.

وزیر خارجه لیتوانی هم در این باره می‌گوید: «لیتوانی کاری انجام نمی‌دهد بلکه این تحریم‌های اروپاست که از ۱۷ ژوئن شروع به اجرا کرد. این با مشورت کمیسیون اروپا و تحت دستورالعمل‌های کمیسیون اروپا انجام شد.»

اما وزارت خارجه روسیه در مقابل اعلام کرد که این اقدام «علناً خصمانه» و نقض تعهدات حقوق بین‌المللی است.

۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
کد خبر: 29625
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha