آمریکا تحریم خط لوله نورد استریم ۲ را تشدید می‌کند

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه پروژه نورد استریم ۲ روسیه را گسترش داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه پروژه نورد استریم 2 روسیه را به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و تأمین‌کننده منابع مالی جهت ارتقاء یا نصب تجهیزات بر روی کشتی‌های لوله‌گذاری گسترش داده است.

در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است: «طبق قانون حفاظت از امنیت انرژی اروپا مصوب 2019، چنین فعالیت‌هایی مشمول تحریم می‌شوند و این تحریم‌ها ممکن است سایر مقامات را هم شامل شوند و محدود به تأمین کننده‌های خدمات یا تأسیسات جهت ارتقا یا نصب تجهیزات بر روی کشتی‌ها و یا شرکت‌های تأمین‌کننده هزینه ارتقا و نصب تجهیزات نخواهند بود.»

آمریکا بارها با هدف متوقف کردن این پروژه که گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان می‌رساند، تهدید کرده تحریم‌هایی بر خط لوله نورد استریم 2 اعمال خواهد کرد.

در همین حین، واشنگتن قصد دارد فروش گاز طبیعی آمریکا به اروپا را افزایش دهد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته به روزنامه بیلد آلمان گفت که واشنگتن در حال ایجاد یک ائتلاف برای توقف این پروژه روسی است.

این خط لوله جدید که برای تقویت عرضه گاز به آلمان و سایر کشورهای اروپایی با ظرفیت 55 میلیون مترمکعب در سال طراحی شده، به زودی در دریای بالتیک تکمیل می‌شود. پس از اینکه شرکت سوئیسی-دانمارکی السیز کشتی‌های خود را به خاطر تهدید تحریم‌های آمریکا در دسامبر 2019 از آب‌های بالتیک خارج کرد، روسیه مجبور شد از کشتی‌های خود برای لوله‌گذاری کیلومترهای پایانی این خط لوله استفاده کند.

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 3688
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha