پرداخت‌های رمز ارز تا سال ۲۰۲۶ فراگیر می‌شوند

نتایج نظرسنجی موسسه‌ی Deloitte گویای آن است که ۷۳ درصد از تاجران قصد دارند تا سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵) از پرداخت‌های رمز ارز در کسب و کار خود استفاده کنند.

در یک نظرسنجی مشخص شده است که ۵۰ درصد از سرمایه‌گذران نهادی و بزرگ، که درآمدی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار دارند، می‌خواهند تا حداقل ۱ میلیون دلار به توسعه و اجرای زیرساخت‌های لازم پرداخت‌های کریپتو اختصاص دهند. مطالعه‌ی فوق که «تاجران خود را برای رمز ارزها آماده می‌کنند» نام داشت توسط شرکت مشاوره و حسابرسی Deloitte و همکاری غول خدمات پرداختی PayPal صورت گرفت.

این نظرسنجی بیش از ۲۰۰۰ مدیر ارشد از شرکت‌های خرده‌فروشی متعدد آمریکایی را از سوم تا شانزدهم دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ تا ۲۵ آذر ۱۴۰۰) مورد مطالعه قرار داده است. این افراد در حوزه‌های مختلف تجاری ازقبیل مد و پوشاک، لوازم آرایشی، الکترونیک، هتل‌داری، مراکز تفریحی، لوازم خانگی، کالاهای دیجیتال، لوزم شخصی و سلامت، حمل و نقل و محصولات خوراکی و آشامیدنی فعالیت داشته‌اند.

تعداد شرکت‌های پذیرنده‌ی بیت‌کوین به زودی افزایش می‌یابد

در این نظرسنجی مشخص شد که ۸۵ درصد از خرده‌فروشان معتقدند که طی ۵ سال آتی پرداخت‌های رمز ارز در صنایع مذکور کاملا فراگیر خواهند شد.

همچنین ۷۳ درصد از افرادی که درآمد ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون دلاری دارند می‌خواهند تا برای توسعه‌ی زیرساخت‌های لازم جهت ادغام پرداخت‌های کریپتو بودجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار اختصاص دهند. اما بیشترین علاقه به پرداخت‌های رمز ارز در بین کسب و کارهایی دیده می‌شود که درآمد آنها بین ۱۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار است.

چالش‌ها و راهکارهای انگیزشی

این مطالعه نشان داد که پذیرش این راهکارهای نوین پرداختی از سوی تاجران تحت تاثیر مستقیم استقبال و خواسته‌ی مشتریان است. حدود ۶۴ درصد از تاجران اظهار داشتند که مشتریان خواهان استفاده از این فناوری شده و بیش از ۸۳ درصد معتقدند که این اشتیاق در سال جاری افزایش خواهد یافت.

تقریبا نیمی از این تاجران استفاده از پرداخت‌های مذکور را موجب ارتقای تجربه‌ی کاربری دانسته، برخی دیگر آن را عامل جذب مشتری و ۴۰ درصد نیز آن را از جدیدترین راهکارهای نفوذ برند قلمداد می‌کنند.

تقریبا ۴۵ درصد از تاجران چالش اصلی استفاده از این روش پرداخت را پیچیدگی‌های مربوط به انطباق آن با ضوابط قانونی عنوان کرده‌اند. سایر چالش‌های موجود به ترتیب مشکلات امنیتی، قانون‌گذاری‌ها، نوسان بازار رمز ارز و کمبود بودجه بودند.

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 29178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha