شورش اعضای تیم ملی وزنه برداری علیه مسئولان فدراسیون + بیانیه

اعضای تیم ملی وزنه برداری کشورمان که به خاطر مشکلات اردوی تیم ملی را ترک کرده بودند، ظهر امروز علیه مسئولان اقدام به نوشتن بیانیه کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، تیم ملی وزنه برداری کشورمان جهت شرکت در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، اردوی آماده سازی خود را از روز هفتم خرداد در کمپ مجموعه ورزشی آزادی آغاز کرد، اما ملی پوشان بعدازظهر دیروز در تصمیمی دسته جمعی اقدام به ترک اردو کردند.

آن‌ها با انتشار بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود اعلام کردند که بر خلاف میل باطنی مجبور به ترک اردو شدند و این اقدام فقط به خاطر شرایط بد اردوی تیم ملی بوده و تا مساعد شدن شرایط به اردوی تیم ملی باز نخواهند گشت. بعد از این موضوع قرار شد با نوشتن بیانیه مشکلات خود را به گوش مسئولان وزارت ورزش برسانند. این بیانیه امروز منتشر شد که به شرح زیر است:

به نام خدا

با سلام خدمت مردم عزیز ایران و مسئولان محترم ورزش

ما اعضای تیم ملی وزنه برداری همیشه خود را سرباز مردم ایران و انقلاب دانسته‌ایم و برای اعتلای نام میهن و شادی هم‌وطنان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ایم. حتی با وجود اینکه شرایط نامناسب اردویی از مدت‌ها پیش وجود داشت، اما به خاطر افتخارآفرینی برای ایران و اهتزاز پرچم کشور عزیزمان، سکوت کردیم. امروز، اما دیگر ادامه این روند سخت و طاقت‌فرسا شده است. باید تاکید کنیم که هرگز، چه در گذشته و چه حالا که بنا را بر انتقاد و اعتراض گذاشته‌ایم، چیزی بیشتر از حقمان یا در حد هتل پنج ستاره نخواسته‌ایم. فقط می‌خواهیم شأن ما حفظ شود. اینکه ورزشکاران با سهمیه بندی شدن آب معدنی مواجه شود، زیبنده تیم ملی ایران نیست.

ما فقط می‌خواهیم مشکلات موجود برطرف شود نه اینکه بیشتر از قبل از سوی رییس فدراسیون مورد بی احترامی قرار بگیریم. ما قبلا هم این مشکلات را با رییس فدراسیون در میان گذاشته بودیم، اما با برخورد نامناسبی روبرو شدیم. مشکل ما، کیفیت بد غذا است که با ارزان‌ترین مواد غذایی تهیه می‌شود. حقوق و پاداش به ملی پوشان پرداخت نمی‌شود یا به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود. کافی است حقوق ورزشکاران را با کارمندان فدراسیون مقایسه کنید و متوجه می‌شوید یک ملی پوش، یک چهارم کارمند فدراسیون حقوق می‌گیرد.

خوابگاه وزنه برداری مدت زمان زیادی است که نیاز بازسازی دارد و امکان اسکان در آن در بسیار سخت است. با وجود اینکه پس از تمرینات سنگین و پرفشار نیاز به ریکاوری داریم، فیزیوتراپ در کنار تیم نیست، سونا و جکوزی نیز یک سال است که خراب هستند و تعمیر نشده اند. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خوابگاه هم همین شرایط را دارند. برگزاری کنسرت‌ها در سالن مسابقه، مخل آسایش و استراحت وزنه برداران شده است و حتی پیمانکار یکی از درهای ورود به رستوران وزنه برداری را هم به روی ملی پوشان بسته است.

جدا از این مشکلات، برخی افراد نالایق و ناکار آمد در فدراسیون در مواردی ورود کنند که در حیطه وظایفشان نیست و مهمتر اینکه برخورد نامناسبی هم با ملی پوشان دارند و به نظر می‌رسد حفظ شان و احترام ورزشکار، در فدراسیون وزنه برداری جایی نداشته باشد. از اینکه ممکن است اعتراض ما خاطر مردم عزیز ایران و به ویژه علاقه‌مندان به ورزش را مکدر کرده باشد، ناراحتیم و امیدواریم مسئولان امر، به درخواست ما که بهبود شرایط و فراهم کردن امکانات در شأن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران است، حسن نظر داشته باشند.

تا آخر جان برای وزنه برداری ایران

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
کد خبر: 28835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha