۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 42516
وزنه‌برداری ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی وزنه‌برداری ایران با کسب ۶۳۵ امتیاز تیمی بالاتر از ازبکستان و چین، قهرمان آسیا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که از ١٣ اردیبهشت آغاز شده پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۳ اردیبهشت) به پایان رسید. این رقابت‌ها یکی از مهمترین گزینشی‌های المپیک در قاره آسیا به شمار می‌رود. تیم ایران در بخش مردان ۱۰ نماینده و در بخش زنان پنج وزن‌بردار را به جینجو کره‌جنوبی اعزام کرده بود.تیم ملی ایران در پایان این مسابقات با کسب ۶۳۵ امتیاز موفق به عنوان قهرمانی قاره کهن شد. ازبکستان با ۶۳۱ امتیاز و چین با ۶۰۸ به ترتیب دوم و سوم شدند.

پولادمردان ایران در این دوره از رقابت‌ها صاحب ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز شد.

حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم ۲ مدال طلا و یک نقره، میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم ۲ مدال برنز، مهدی کرمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم یک مدال برنز، در دسته فوق سنگین آیت شریفی مدال نقره یک‌ضرب و علیرضا یوسفی مدال نقره دوضرب دسته فوق سنگین را کسب کردند.

تیم ملی بانوان نیز امسال با پنج نماینده راهی این پیکارها شد که در نهایت با ۲ مدال برنز فاطمه کشاورز در دسته ۶۴ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران در مسابقات سال ۲۰۲۲ قهرمانی آسیا با کسب ۶۳۰ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، کیانوش رستمی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، سهراب مرادی، امیر عزیزی، مهدی کرمی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی نمایندگان مردان ایران در وزنه‌برداری قهرمانی آسیا بودند.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 42516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha