فاطمه کشاورز برنز آسیا را به سینه زد / دومین ایرانی در جمع خانم‌های مدال‌آور + فیلم

دختر وزنه‌بردار ایران روی سکوی سوم مسابقات قهرمانی زنان آسیا ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فاطمه کشاورز در رقابت گروه A دسته ۶۴ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیاکره‌جنوبی، رکورد ۸۵ یک‌ ضرب، ۱۰۹ دو ضرب و مجموع ۱۹۴ کیلوگرم را ثبت کرد و در دوضرب و مجموع به مدال برنز رسید. کشاورز نخستین مدال‌های بین‌المللی خود را دریافت کرد و پس از الهام حسینی، دومین زن مدال‌آور ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا محسوب می‌شود.

در رقابت گروه A دسته ۶۴ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا، فاطمه کشاورز برای ایران وزنه زد که در پایان توانست مدال برنز دو ضرب و مجموع را بگیرد و ایران را وارد جدول مدالی کرد.

ویدیو/ دومین دختر افتخارآفرین وزنه‌برداری ایران

وزنه‌برداران‌ مغولستان، قزاقستان، چین تایپه و ترکمنستان اصلی‌ترین حریفان نماینده ایران بودند و کشاورز رکورد ۸۵ یک ضرب، ۱۰۹ دو ضرب و مجموع ۱۹۴ کیلوگرم را ثبت کرد و در دوضرب و مجموع به مدال برنز رسید.

کشاورز برای دومین مرتبه در قهرمانی آسیا وزنه زد و در دوره پیش مسابقات، پنجم شد.

هشت وزنه بردار در گروه A وزنه زدند و نماینده سنگاپور در یک‌ضرب اوت شد.

عملکرد دختر وزنه‌بردار ایران به شرح زیر است:

حرکت یک‌ضرب

فاطمه کشاورز در حرکت اول یک ضرب وزنه ۸۳ کیلوگرم را انداخت. کوروش باقری سرمربی تیم ملی زنان برای حرکت دوم کشاورز، وزنه را به ۸۵ کیلوگرم افزایش داد و نماینده ایران این وزنه را به سختی مهار کرد.

او در حرکت سوم پشت وزنه ۸۹ کیلوگرم قرار گرفت که وزنه را بالای سر برد اما قبل از اینکه ثابت بایستد، وزنه را انداخت و سه چراغ قرمز گرفت. او در یک ضرب موفق به کسب مدال نشد و در رده پنجم قرار گرفت.

دول مسابقات در پایان حرکت یک‌ضرب

حرکت دوضرب

کشاورز در حرکت دوضرب باید هر چه در چنته داشت را به نمایش می‌گذاشت تا شانس گرفتن مدال را از دست ندهد. او در حرکت اول وزنه ۱۰۵ کیلوگرم را بالای سر برد.

او در حرکت دوم دوضرب هم وزنه ۱۰۹ کیلوگرم را مهار کرد. کشاورز در حرکت سوم وزنه ۱۱۳ کیلوگرم را انداخت اما با همان وزنه ۱۰۹ کیلوگرم مدال برنز گرفت.

در مجموع هم رکورد ۱۹۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و سوم آسیا شد.

کشاورز نخستین مدال‌های بین‌المللی خود را دریافت کرد و پس از الهام حسینی، دومین زن مدال‌آور ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا محسوب می‌شود.

مدال آوران دسته ۶۴ کیلوگرم زنان:

۱- آنوجین گانزوریگ از مغلوستان با رکورد ۹۳ یک‌ضرب، ۱۱۸ دوضرب و مجموع ۲۱۱ کیلوگرم (۳ مدال طلا)

۲- مدین امانووا از ترکمنستان با رکورد ۹۰ یک‌ضرب، ۱۱۷ دوضرب و مجموع ۲۰۷ کیلوگرم (۲ مدال نقره دوضرب و مجموع و مدال برنز یک‌ضرب)

۳- فاطمه کشاورز از ایران با رکورد ۸۵ یک‌ضرب، ۱۰۹ دوضرب و مجموع ۱۹۴ کیلوگرم (۲ مدال برنز دوضرب و مجموع)

۴- (نفر چهارم مسابقات در هیچ یک از حرکت‌های یک‌ضرب و دوضرب در رتبه اول یا سوم قرار نگرفت و نتوانست مدالی به دست آورد.)

۵- کارینا گوریچوا از قزاقستان با رکورد ۹۱ یک‌ضرب، ۱۰۱ دوضرب و مجموع ۱۹۲ کیلوگرم (نقره یک ضرب)

فاطمه کشاورز در رقابت گروه A دسته ۶۴ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا - کره‌جنوبی، وزنه‌های ۸۵ کیلوگرم در یک‌ ضرب و ۱۰۹ کیلوگرم در دو ضرب و در مجموع ۱۹۴ کیلوگرم را ثبت کرد و در نهایت به مدال برنز دوضرب و مجموع دست یافت. کشاورز نخستین مدال‌های بین‌المللی خود را دریافت کرد و پس از الهام حسینی، دومین زن مدال‌آور ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا شد.

کشاورز در مورد عملکردش بیان کرد: مسابقه خوبی بود و توانستم دو مدال برنز بگیرم. در این مسابقات ۸۵ کیلوگرم یک‌ضرب و ۱۰۹ کیلوگرم دوضرب زدم اما در تمرینات ۹۰ کیلوگرم یک ضرب و ۱۱۵ کیلوگرم دوضرب زده بودم.

در یک‌ضرب بدنم شل شد

او درباره‌ی اینکه چرا در یک‌ضرب نتوانست خیلی خوب کار کند؟ تصریح کرد: می‌توانستم وزنه‌های بهتری بزنم، در یک ضرب بدنم شل شد و همین باعث شد نتوانم خیلی خوب کار کنم. در پشت صحنه کادر فنی تمام نکات لازم را به من گفت و نقاط ضعفم را به من گوشزد کرد. نتوانستم به اندازه رکوردهایم در تمرین وزنه بزنم اما خدارا شکر که مدال گرفتم.

هدف اصلی‌ام حضور در المپیک است

او در مورد هدف گذاری خود در آینده گفت: با توجه به اینکه ۱۸ ساله هستم، در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا شرکت می‌کنم و آنجا هم به دنبال کسب یک نتیجه خوب هستم. پس از آن قهرمانی جهان را در پیش دارم. هدف اصلی من حضور در المپیک است.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 42337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha