به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان فرماندار شهرستان آستارا روز دوشنبه، ۲۹ فروردین تنبیه بدنی یک دانشآموز اهل روستای سیبلی توسط معلمش را تأیید کرد.
به گفته او پرونده معلم خاطی به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش گیلان ارجاع شده است.
ویدیوی زیر را ببینید :
معرفی معلم خاطی به هیئت رسیدگی به تخلفات آموزش و پرورش گیلان
فرماندار آستارا با اشاره به تنبیه بدنی یک دانش آموز آستارایی توسط معلم، گفت: پرونده معلم خاطی به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش گیلان ارجاع شد.
به گزارش ایلنا از رشت، انتشار تصاویر و ویدئویی از کتک خوردن دانش آموز یکی از مدارس آستارا در روستای سیبلی توسط معلمش در فضای بازتابهای بسیاری داشته است. بر اساس شنیدهها این معلم سابقه تکرار این موضوع در گذشته را داشته است.
فرماندار آستارا در این باره با اشاره به پیگیری و بررسی موضوع، اظهار کرد: بررسیهای انجام شده نشان دهنده درگیری دو دانش آموز و وساطت مدیر و معلم برای اتمام درگیری بوده است.
عنایت رضایی پور با بیان اینکه درگیر شدن دوباره این دانش آموزان سبب عصبانیت معلم و انجام تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان شده است، گفت: با توجه به هماهنگیهای انجام شده نیروهای حراست، بازرسی آموزش و پرورش در مدرسه حاضر شدند.
فرماندار آستارا ادامه داد: معلم خاطی علاوه بر توبیخ و درج در پرونده به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان گیلان نیز معرفی شد.
دلجویی وزیر آموزش و پرورش از دانشآموز تنبیه شده آستارا
آستارا - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مدارس آستارا از دانشآموزی که از سوی معلم، تنبیه بدنی شده بود، دلجویی و معلمان، دانشآموزان و اولیا را به استفاده بهتر از تعلیم و تربیت در دوره پسا کرونا توصیه کرد.
یوسف نوری روز سه شنبه در نشستی با معلمان، مربیان و کارکنان آموزش و پرورش آستارا در این اداره گفت: طی بازدید از مدارس این شهرستان مشخص شد که آموزش حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با قوت و جدیت انجام می گیرد.
وی افزود: کرونا عواقب ناگواری داشت و آموزش غیرحضوری در بعد فردی، باعث یک سری عادت های زیستی شده است که با بازگشایی مدارس، متاسفانه برخی واکنش های رفتاری را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: این واکنش ها از عدم تحمل نشستن تا رفتارهای پرخاشگرانه را شامل می شود و به اولیای محترم توصیه می کنم نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و آستانه تحمل آنها را که مقداری زودتر تحریک می شود، درد کنند و فشار زیادی بر دانش آموزان نیاورند.
نوری از معلمان هم خواست، با سعه صدر بیشتر با دانش آموزان مدارا کنند و افزود: بعد از بیش از ۲ سال حضور در محیط قرنطینه ای و گلخانه ای، اکنون که دانش آموز به مدرسه وارد می شود، تمایلات رفتاری سرکوب شده وی در اینجا به صورت شدید بروز پیدا می کند و این امر طبیعی است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید هم ما و عوامل مدارس، این ملاحظات و موارد را درک کنیم و هم خانواده ها و اولیا با فرزندان خود بیشتر مدارا کنند تا این آهنگ زیستی به حالت اول خود بازگردد.
وزیر آموزش و پرورش در حضور مسئولان و مدیران بومی در جمع دانش آموزان مدرسه سنایی روستای سیبلی آستارا نیز حضور یافت و با اهدای یک کیف به دانش آموز تنبیه بدنی شده، از او دلجویی کرد.
در این بازدید که غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، برخی از نواقص و مشکلات حوزه آموزش و پرورش این شهرستان مطرح شد و وزیر آموزش و پرورش علاوه بر پیگیری تلفنی موضوعات، در خصوص رفع آنها و تامین نیازمندی ها قول مساعد داد.
ظهر روز گذشته (دوشنبه) دانش آموزی در مدرسه سنایی روستای سیبلی آستارا از سوی معلم تنبیه بدنی شده و فیلم آن در فضای مجازی بازنشر شده بود.
بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس آستارا و بررسی مشکلات
حدود ۱۸ هزار دانش آموز در بیش از ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا به مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.
نظر شما