تنبیه یک دانش‌آموز سندروم داون در زاهدان؛ با فرد متخلف برخورد می‌شود

معاون مدرسه به‌صورت سهوی و غلبه احساسات در لحظه دچار هیجانات آنی شده است و دانش‌آموز را مورد تنبیه قرار داده که بلافاصله آموزش‌وپرورش ناحیه یک بعد اطلاع از موضوع فوراً وی را برای پاسخگویی خواست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مدیر روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان در پی انتشار خبر تنبیه بدنی دانش‌آموز مبتلا به سندروم توضیحاتی را ارائه کرد. داوود گلی، مدیر روابط‌ عمومی آموزش‌ و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیرو انتشار خبر تنبیه دانش‌آموز زاهدانی در شبکه‌های اجتماعی پیگیر صحت‌وسقم این ماجرا شدیم؛ با پیگیری‌های انجام شده از آموزش‌وپرورش ناحیه یک زاهدان باخبر شدیم که متأسفانه این اتفاق صحت دارد.

وی ادامه داد: معاون مدرسه به‌صورت سهوی و غلبه احساسات در لحظه دچار هیجانات آنی شده است و دانش‌آموز را مورد تنبیه قرار داده که بلافاصله آموزش‌وپرورش ناحیه یک بعد اطلاع از موضوع فوراً وی را برای پاسخگویی خواست.

مدیر روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: در جلسه مشترک با حضور اولیا دانش‌آموز این مشکل برطرف شده و بعد از گفتگو و حل مشکل خانواده دانش‌آموز از شکایت خود صرف‌نظر کردند. موضوع حل‌وفصل شده است، به جهتی که در این مورد تخلف اداری صورت‌گرفته است اقدامات قانونی و فرایند قانونی پیرامون آن طی می‌شود و قطعاً از طریق مجرای قانونی با فرد متخلف برخورد می‌شود.

گلی تشریح کرد: تنبیه بدنی در مدارس ممنوع است و قبل از شروع سال تحصیلی بخشنامه‌ای جهت هشدار و بازدارنده به مدارس ارسال می‌شود امسال به جهت اهمیت بالای موضوع تنبیه بدنی و عدم تخلف همکاران برای سومین بار این بخشنامه ارسال شده است. طبق دستور عمل اجرایی مدارس تنبیه بدنی ممنوع است، در هیچ مجموعه‌ای تنبیه بدنی جایز و شایسته نیست همه ما آفریده خدا و دارایشان و جایگاهی هستیم باید ارزش و کرامت انسان‌ها و دانش‌آموزان حفظ شود.

مدیر روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: درون خانواده نیز در شرایطی والدین با فرزند خود ممکن است برخورد کنند حتی علاوه بر توبیخ فراتر روند، انسان در جایگاه آدم بودند دارای هیجانات و غلبه احساسات می‌شود و از روی قصور و کوتاهی چنین اتفاقی رخ‌داده است.

۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 49457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha