امکان پرداخت مالیات با کریپتو در ریودوژانیرو از آغاز سال ۲۰۲۳

بر اساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، ریودوژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل، پرداخت مالیات بر دارایی با ارزهای دیجیتال را از سال ۲۰۲۳ امکان پذیر می نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، طبق یادداشتی که از تالار شهر ریودوژانیرو آمده است، این شهر چندین شرکت را استخدام خواهد کرد که مسئول تبدیل ارزهای دیجیتال به رئال برزیل هستند.
این شهر همچنین قصد دارد مجموعه‌ای از توکن‌های غیر مثلی (NFT) خود را ایجاد کند که تصاویری از معروف‌ترین نقاط توریستی ریودوژانیرو را به نمایش بگذارد. به گفته پدرو پائولو (Pedro Paulo)، وزیر امور مالی و برنامه ریزی شهر، هدف این است که با کمک NFTها، به گردشگری کمک و هنرمندان محلی را تشویق کند.

جاه طلبی های مربوط به ارز دیجیتال در ریودوژانیرو تعجب آور نیست. پیش از این، ادواردو پیس (Eduardo Paes)، شهردار ریودوژانیرو، طی گفتگو با فرانسیس سوارز (Francis Suarez)، شهردار میامی، برنامه خود را برای سرمایه گذاری ۱ درصد از خزانه شهر در رمزارزها اعلام کرد.

پائولو همچنین اظهار داشت که ریودوژانیرو برنامه‌هایی دارد تا ساکنانی که مالیات خود را با ارزهای دیجیتال پرداخت می‌کنند، مشمول تخفیف شوند.

ماه گذشته، کمیته امور اقتصادی سنای برزیل به اتفاق آرا لایحه ای را برای تنظیم بازار ارزهای دیجیتال آغاز کرد. متن این قانون، دارایی های مجازی و مسئولیت های ارائه دهندگان خدمات مربوطه را تعریف می کند و در عین حال مسئولیت کیفری و جریمه هایی را برای نقض قوانین خاص، مشخص می نماید.

در همین حال، بانک مرکزی برزیل فعالانه در حال کار بر روی توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود است. در اوایل این ماه، بانک مرکزی پروژه هایی از شرکت هایی مانند ویزا (Visa) و سانتاندر (Santander) را برای ارزیابی قابلیت توسعه CBDC انتخاب کرد. انتظار می رود رئال برزیل در نیمه دوم سال وارد مرحله تست شود.

۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 26612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha