جمع‌آوری ۴۵۰ میلیارد تومان از صندوق‌ صدقه‌های کمیته امداد در ۱۰ ماه گذشته

دست‌کم پنج میلیون صندوق صدقه کوچک، متوسط و بزرگ در سطح ایران وجود دارد و تعداد صندوق‌ صدقات خانگی و الکترونیکی هم درحال افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛حبیب‌الله آسوده، معاون مشارکت‌های مردمی «کمیته امداد امام خمینی» گفت: «در ۱۰ ماه گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان صدقه از صندوق‌ صدقات‌های سراسر ایران جمع‌آوری شده است.»

به گفته این مقام کمیته امداد، دست‌کم پنج میلیون صندوق صدقه کوچک، متوسط و بزرگ در سطح ایران وجود دارد و تعداد صندوق‌ صدقات خانگی و الکترونیکی هم درحال افزایش است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد روز سه‌شنبه، دهم اسفندماه، به خبرگزاری ایلنا گفت: «تاکنون بیش از دو میلیون برچسب کد کیوآر روی صندوق‌های خانگی نصب شده است و کسانی که مشترک صندوق‌ صدقات‌های خانگی‌اند از طریق این کدها صدقات خود را پرداخت می‌کنند.»

بر اساس آماری که حبیب‌الله آسوده اعلام کرد، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک جدید نیز کد کیوآر گرفته‌اند و حالا جمع آنان به حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک می‌رسد. با این‌ حال، طبق گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، این سازمان قصد دارد روند افزایش تعداد مشترکان را ادامه دهد.

حبیب‌الله آسوده درباره اینکه صدقه‌های جمع‌آوری شده در چه زمینه‌هایی هزینه خواهند شد، ادعا کرد که این ارقام در «سرفصل‌های مختلف از جمله درمان، تحصیل، کمک‌های موردی، ابن سبیل [در راه مانده- یکی از مستحقان دریافت زکات در اسلام] و مسکن استفاده می‌شوند».

آسوده همچنین از برنامه کمیته امداد برای واگذاری صندوق‌ صدقات‌ها به برخی مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۱ خبر داد، ولی گفت که این کار «با سازوکار مشخص» انجام خواهد شد.

۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 25711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha