آزادسازی سواحل تحت تصرف در نوشهر، ایزدشهر، فریدونکنار + ویدیو

آزادسازی اراضی ساحلی تحت تصرف یک هتل و یک مجموعه مسکونی شخصی در ایزد شهر، مهلت ۱۰ روزه به مراکز دولتی در نوشهر و ۳۲ هزار مترمربع از اراضی ساحلی سرخرود پیش رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علی شادمان فرماندار شهرستان نور می‌گوید مجتمع هتل باران ایزدشهر ابنیه‌هایی در حریم ۶۰ متری ساحل داشت که روز جمعه ۱۵ بهمن ماه این ابنیه‌ها جمع آوری و سه هزار متر مربع از زمین‌های ساحلی برای استفاده عموم آزاد شد.
همچنین ۲ هزار متر مربع اراضی ساحلی نیز در مجتمع مسکونی شخصی نگین وجود داشت که حریم آن برای استفاده همه مردم آزاد شد.
طول خط ساحل در شهر نور حدود ۳۰ کیلومتر است که بدلیل ساحل ماسه‌ای، کم عمق، ساحل سازی مناسب، ایجاد طرح‌های مناطق شنای امن و امکانات رفاهی هر ساله مسافران بیشماری را بخود جلب می‌کند
شادمان می‌گوید: بسیاری از این آزادسازی‌ها فقط با مذاکره با طرفین و بدون نیاز به قوه قهریه انجام شد.

در نوشهر، به گفته سعید یزدانی فرماندار این شهر، حدود شش کیلومتر سواحل نوشهر در اختیار مراکز نظامی، انتظامی، دولتی و اشخاص حقیقی قرار دارد. کوتاهی در اجرای دستورالعمل رئیس جمهوری نسبت به آزاد سازی حریم ساحلی از سوی مراکز دولتی شهرستان غیرقابل قبول است.
از طول محدوده ساحلی تحت تصرف شده، حدود هزار متر در اختیار اردوگاه نظامی افسران شهید رسولی، ۱۶۵ متر آن در اختیار مجموعه رفاهی، پذیرایی و اقامتی صها شهر وابسته به صنایع دفاع و نیروهای مسلح، بخشی هم در اختیار پایگاه حضرت نوح (ع) وابسته به سازمان کشتیرانی است.

اما در فریدونکنار، به گفته سرهنگ سید موسی حسینی گفت: در پی تصرف غیرقانونی اراضی ساحلی دریا از سوی افرادی سودجو در سرخرود شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
با حضور میدانی ماموران انتظامی، دادستان شهرستان، معاون شهردار، رئیس راه و شهرسازی و با بکار گیری ادوات راه سازی زمین مذکور در یک اقدام عملیاتی موانع و بناهای ایجاد شده در آن تخریب شد.
به گفته سرهنگ حسینی ۳۲ هزار متر مربع از سواحل شهرستان به ارزش ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در این عملیات رفع تصرف شد.
هرگونه تصرف اراضی ملی در ساحل و جنگل جرم و تعرض به حقوق بیت المال تلقی می‌شود و در صورت مشاهده پیگرد قانونی به دنبال دارد.
به گفته سرهنگ حسینی در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و افراد فرصت طلب به مرجع قضائی معرفی شدند.
نیروی انتظامی قاطعانه با متخلفان و افراد سودجو برخورد و در اجرای احکام قضائی بدون فوت وقت عمل خواهد کرد.

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 24947
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha