پرچم چین روی برج آزادی + عکس

درحالی که انجمن دوستی ایران و چین برنامه ای را تدارک دیده که قرار بوده دوشب گذشته انجام شود اما برنامه برگزار نشده و نهایتا پرچم چین در کنار پرچم ایران بر روی برج آزادی نقش بست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد درحالی که  انجمن دوستی ایران و چین برنامه ای را تدارک دیده که قرار بوده دوشب گذشته انجام شود اما برنامه برگزار نشده و نهایتا پرچم چین امشب در کنار پرچم ایران بر روی برج آزادی نقش بست این در حالی است که اصل برنامه کنسل شده بود!


اخبار تکمیلی:

اما ماجرای پرچم چین بر روی برج آزادی چه بود؟ عصر روز دوشنبه ۱۱ بهمن و ۳۱ ماه ژانویه میلادی مصادف با شب سال نوی چینی بود، بر همین اساس شعارهایی همچون «عید بهار چین مبارک باد»، «آرزوی موفقیت برای بازی‌های المپیک زمستانی پکن نماد صلح و دوستی است» و«جاده ابریشم، نماد دوستی ملت ایران و چین»، «به ایران با  تمدن کهن خوش آمدید»، به زبان‌های چینی و فارسی بر روی برج آزادی به نمایش در آمدند، که امری مرسوم و متداول در روابط بین‌المللی است. 

به همین مناسبت، برج آزادی تهران نمایش نوری فوق‌العاده‌ای را به مناسبت جشن سال نو چینی و بازی‌های المپیک زمستانی پکن برگزار کرد، همچنین سرود ملی دو کشور چین و ایران در محوطه آزادی پخش شد.

برج آزادی همچنین شب گذشته به طور پیوسته نمایه‌هایی از دوبیتی‌های جشنواره بهاره چین، نقش‌های ببر، نشان‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی پکن را در کنار ویدیوهای تبلیغاتی المپیک زمستانی پکن نمایش داد.

سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم  در توییتی در صفحه شخصی این سازمان درخصوص درخصوص ساخت و اجرای ویدئومپینگ پرچم ایران و چین روی برج آزادی نوشت: 

«اجرای ویدئومپینگ پرچم ایران و چین بر روی برج آزادی در شب سال نو چینی با اجرا و نظر بنیاد رودکی، انجمن دوستی ایران و چین و همکاری سفارت چین اجرا شد و شهرداری پایتخت و سازمان زیباسازی نقشی در ساخت محتوا و بازه زمانی اجرا نداشتند.»

توضیح شهرداری تهران درباره تصویر پرچم چین روی برج آزادی

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
کد خبر: 24617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha