افتتاح ۸ هزار کلاس درس/ ۱۰۰۰ کلاس درس تا قبل از دهه فجر به بهره‌برداری می رسد

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰۰۰ کلاس درس تا قبل از دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی که با حضور رئیس جمهور به صورت افتتاح متمرکز و از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه در امر ساخت و ساز فضاهای آموزشی، پرورشی و فرهنگی کشور گام‌های بسیار بلندی برداشتیم، اظهار کرد: امروز روایتگر این تلاش‌های بزرگ هستم، این روایت ظاهر و باطن دارد؛ ظاهر آن افتتاح همزمان ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، پرورشی و رفاهی در ۳۱ استان و ۳۳۸ شهرستان است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل ۸ هزار کلاس درس، ۱۲۳کتابخانه، کانون تربیتی، نمازخانه و دارالقران است که در مجموع یک میلیون و ۳۲۸ هزار مترمربع مساحت را شامل می‌شود و اعتبار ۳۶۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۳۰ درصد آن را خیرین پرداخت کردند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه بهره‌برداری از این کلاس‌های درس تا پایان دولت تدبیر و امید ادامه خواهد داشت، گفت: از این تعداد کلاس درس، تعداد هزار کلاس درس تا دهه فجر و هزار کلاس درس دیگر نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد. با افتتاح این پروژه‌ها ۵۰۰ هزار دانش‌آموز، ۳۰ هزار معلم و مربی از فضای آموزشی و تربیتی بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به بهره برداری‌های امروز از طرح های رفاهی فرهنگیان، بیان کرد: در بخش رفاهی نیز استفاده همزمان روزانه ۳۵۰ معلم و خانواده آنان از امکانات اقامتی و استفاده بیش از ۲ هزار نفر از تالارهای پذیرایی را داریم که در تکریم و منزلت معلمان نقش دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آنچه امروز به بهره‌برداری می‌رسد بخش کوچکی از خدمات‌تان در طول دولت تدبیر و امید است که بیش از ۱۵ هزار فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۷۴هزار کلاس درس معادل ۱۰میلیون مترمربع است.

وی گفت: در دولت یازدهم روزانه ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان و در دولت دوازدهم روزانه ۸ میلیارد و چهارصد میلیون تومان یعنی ۴ برابر دولت یازدهم برای توسعه و تجهیز مدارس هزینه شده است که رشد معادل ۳۷۳درصد را نشان می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کارنامه دولت تدبیر و امید در مقابله با سیل و زلزله علی‌رغم و تنگناهای موجود بسیار امیدبخش و درخشان است، اظهار کرد: در زلزله ۲۱ آبان کرمانشاه، ۷۸ مدرسه با ۴۱۵کلاس آسیب جزیی و کلی دید؛ در ازای این مدارس ۲۶۲ مدرسه و ۱۰۶۵ کلاس درس جدید در کرمانشاه احداث شد و سرانه فضای آموزشی در این استان از ۵،۷ مترمربع به ۶،۴ مترمربع افزایش پیدا کرد. در حقیقت سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه پس از زلزله، بهبود پیدا کرد و با کمک خیرین پس از زلزله هر روز یک کلاس درس ساخته شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در مورد سیل استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان گفت: ۱۲۲مدرسه با ۵۳۸کلاس تخریب و به ۴ هزار و ۱۱۸ کلاس آسیب جزیی وارد شد و تمام کلاس‌های آسیب دیده قبل از مهر ۹۸ و تمام مدارسی که نیاز به احداث جدید داشت تا قبل از مهر ۹۹ احداث و نوسازی شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در زمینه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی که با حوادث تلخی روبه رو بودیم، گام بلندی در این حوزه برداشته شده است، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید ۲۳۰ هزار کلاس درس با جایگزینی سامانه‌های گرمایشی استاندارد ایمن سازی شده‌اند و بخاری‌های نفتی غیر استاندارد در تمام مناطقی که از گاز شهری برخوردار بودند، جمع‌آوری شدند.

وی با بیان اینکه مدرسه یک مکان نیست بلکه یک امکان برای شکل‌گیری خطیرترین فرصت‌هاست، گفت: مدرسه فرصت رویش استعدادها و جوشش خلاقیت‌ها و عرصه تجلی جمال دانایی، جلال توانایی و شرافت مکانی و قطعه ای از بهشت است؛ دولت تدبیر و امید با این نگاه و رویکرد مدرسه می سازد تا انسان بسازد؛ انسانی مومن، شجاع، خلاق، متفکر خردورز، مسؤول، با وجدان، متعادل، محترم  سالم، دل در گرو دین و سرزمین.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: دولت اعتقاد دارد آموزش و مدرسه در طیف وسیعی از مسایل مربوط به سلامت، سبک زندگی، حفظ محیط زیست، پویایی اقتصادی، کارآفرینی و رونق کسب و کار، کاهش نابرابری های اجتماعی کاهش فقر و ناتوانی  تقویت تاب آوری و کاهش سوانح و حوادث و خسارت های ناشی از آن موثر است.

وی افزود: توسعه را پیش و پس از آنکه بتوان در طرح‌های عمرانی مشاهده کرد در تربیت انسان های متفاوت می‌توان دید جامعه امروز ما محصول مدارس دیروز و جامعه فردا محصول مدارس امروز هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به  اقداماتی که در حوزه رفاه فرهنگیان انجام شده است، اظهار کرد: در حوزه مسکن بیش از ۴۳هزار واحد مسکونی برای ساخت آن برنامه ریزی شده است و عملیات احداث آن آغاز شده است. ۱۸۰مرکز رفاهی معلمان به بیش از ۴۰۰مرکز  افزایش پیدا کرده است که در این بخش  ۱۲۵درصد افزایش مشاهده می کنیم. همچنین  باشگاه ویژه ای برای پیشکسوت ها و اسکان بیماران صعب العلاج طراحی شده است تا بتوانند در کنار خانواده های خود دوره بیماری را در کنار مراکز درمانی طی کنند که ۷۰۰هزار نفر روز در سال از این ظرفیت برخوردار شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: اعتبارات عمرانی برای ساخت مدارس ۲۸۶درصد رشد پیدا کرده است که این موارد حاکی از اقدامات بلندی است که برای توسعه فرهنگ این سرزمین در دولت یازدهم و دوازدهم برداشته شده است.

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 6260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha