سریع ترین مرد یخی از قزوین تا سوئیس! +فیلم خیره کننده

در مسابقات یخ نوردی قهرمانی جهان محسن بهشتی‌راد دیگر ملی پوش یخ نوردی ایران روز گذشته موفق شد در ماده سرعت به مقام قهرمانی دست پیدا کند. این ملی پوش یخ نوردی ایران با کسب زمان ۶.۹۰ ثانیه توانست در رده اول این رقابت ها بایستد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محسن بهشتی راد ، عضو تیم ملی یخ نوردی جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌ های جهانی سوئیس در ماده سرعت با زمان کمتر از هفت ثانیه (با ثبت زمان شش ثانیه و ۹۰ صدم ثانیه) در آزمون سوم فینال این رقابت ها در رتبه نخست قرار گرفت، قهرمان جهان شد و مدال طلای این رقابت ها را به خود اختصاص داد! او در آزمون اول و دوم فینال به ترتیب زمان ۸.۶۵ و ۷.۱۷ ثانیه را ثبت کرده بود…

جالب است بدانید محسن بهشتی راد توانسته است برای اولین بار در تاریخ رشته ورزشی یخ نوردی، عنوان قهرمانی را از ورزشکاران کشور روسیه بگیرد و خود مدال طلا را بر گردن بیاویزد! در رقابت‌ های جهانی سوئیس، محسن بهشتی‌ راد تنها ورزشکاری بود که توانست با زمان ۶ ثانیه دیواره‌ مسابقات را صعود کند…

اما درباره محسن بهشتی راد (متولد سال ۱۳۶۳ شمسی در شهر قزوین) ، سنگ نورد و یخ نورد بد نیست بدانید وی از سال ۱۳۸۰ شمسی فعالیت ورزشی خود را در عرصه ی سنگ نوردی آغاز کرده است و در این مسیر سختی های زیادی را به دلیل کمبود امکانات تجربه کرده است… او از سال ۱۳۹۵ شمسی، وارد رشته ی ورزشی یخ نوردی شد و از آن زمان تاکنون در بسیاری از مسابقات ملی و بین المللی مقام های مختلفی را خود اختصاص داده است! از جمله موفقیت های وی می توان به مقام اول در رشته درای تولینگ مسابقات جام تهران، مقام دوم در مسابقات ملی سرعت یخ نوردی، مقام اول مسابقات ملی سرعت درای تولینگ و همچنین مقام دوم مسابقات ملی درای تولینگ اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۸ میلادی، محسن بهشتی راد در مسابقات جام جهانی یخ نوردی ایتالیا با کسب مقام چهارم جهان در رشته سرعت با زمان ۸:۳۵ ثانیه بهترین رکورد مسابقات را در این رشته به ثبت برساند! او در ادامه و در مسابقات یخ نوردی قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ میلادی در کره جنوبی، مدال طلا را به خود اختصاص داد… در بخش تیمی همین مسابقات نیز تیم ملی یخ نوردی جمهوری اسلامی ایران توانست با کسب بالاترین امتیاز، برای اولین بار بالاتر از تیم توانمند کره جنوبی قهرمان قاره کهن شود!

 

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 24573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha