۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 24548
حجم مبنا حذف می‌شود؟

شرکت فرابورس ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران حجم مبنا در یکی از شرایط زیر حذف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ شرکت فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران حجم مبنا در یکی از شرایط زیر حذف خواهد شد.

سهم، طی سه ماه گذشته دارای میانگین حجم معاملات بیش از دو برابر حجم مبنا باشد. مجموع حداقل تعهد معاملات روزانه بازارگردان‌های فعال در آن نماد، دو برابر حجم مبنا باشد.

بورس تا انتهای بهمن مثبت نمی‌ماند؟

بازار سهام در ادامه روند مثبت چهارشنبه هفته گذشته امروز نیز ۲٫۵ درصد رشد داشت. کارشناسان معتقدند تا تزریق نقدینگی و افزایش حجم و ارزش معاملات اتفاق نیفتد، احتمال ادامه‌دار بودن رشد در بورس بسیار اندک است.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام گفت: جلسه‌ای برگزار و قرار شد حقوقی‌ها هر روز از بازار حمایت کنند. ورای درست یا غلط موضوع باید توجه داشت که بازار سهام به سطوح ارزندگی رسیده و اگر با قابلیت‌های خود رشد کند و دستوری نباشد شرایط بهتر است.

وی ادامه داد: امروز ارزش معاملات خرد به حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسید و ۱۴۰ میلیارد تومان ورود پول داشتیم که در یک ماه گذشته بی‌سابقه بود. اما متاسفانه حقیقت این است که این حمایت‌ها ابدی نیست و بازار باید راه خود را پیدا کند. این هفته با ادامه حمایت‌ها بازار شرایط خوبی دارد اما در هفته آینده یا هفته بعد از آن احتمالا ریزش‌هایی داشته باشیم.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سهام نیز گفت: بازار سهام امروز بسیار مثبت بود و شاخص کل و هم‌وزن حدودا دو درصد رشد کردند. عرضه و تقاضا به شکل حساس و تنگاتنگی حرکت می‌کند. صف‌های خرید نسبتا حساس بود و با کوچکترین عرضه ممکن بود خارج شود. بازارگردانان مکلف شدند عرضه نداشته باشند و این چتر حمایتی است که بازار را مثبت نگه داشته است.

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 24548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha