پایان منفی بازار سهام در نخستین روز معاملاتی هفته/ افت ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۱۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۱۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۵۳۶ واحد افت داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و کم رمق آغاز کرد، به نظر می رسد سرمایه گذاران با توجه به عدم رشد دلار نیمایی و گپ ایجاد شده با بازار آزاد، با سیگنال کنترل بازار سرمایه مواجه هستند و به جز تحرکات مثبت در بعضی از تک نمادها، غالب بزرگان نوسانات منفی را تجربه کردند و در نهایت شاخص کار خود را با افت به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۲۱خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۱۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۱۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۵۳۶ واحد افت داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و کم رمق آغاز کرد، به نظر می رسد سرمایه گذاران با توجه به عدم رشد دلار نیمایی و گپ ایجاد شده با بازار آزاد، با سیگنال کنترل بازار سرمایه مواجه هستند و به جز تحرکات مثبت در بعضی از تک نمادها، غالب بزرگان نوسانات منفی را تجربه کردند و در نهایت شاخص کار خود را با افت به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش با نادیده گرفتن تثبیت قیمت نفت ۱۲۰ دلاری، با معاملاتی منفی همراه بودند و در پایان نمادهای شبندر و شپنا نزدیک به صفر تابلو و نماد شتران در دامنه ۰.۵ درصد مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

بانکی ها هم از معاملاتی متعادل و رو به پایین برخوردار بودند و در نهایت نمادهای وبملت در دامنه ۱.۵ درصد منفی، وتجارت ۳ درصد منفی و نماد وبصادر هم مماس بر آستانه پایین قیمتی معامله شدند. پتروشیمی ها نیز معاملاتی متعادل و با گرایشات منفی داشتند و نمادهای پارس، نوری و زاگرس از بیشترین حجم معاملاتی در این گروه برخوردار بودند. افزایش فشار فروش هم در اکثر نمادهای خودرویی محسوس بود به طوریکه نمادهای خودرو و خساپا در محدوده ۳ درصد منفی و نماد خگستر هم در کف قیمتی روزانه بسته شدند.

فلزات اساسی و معدنی نیز از معاملاتی متعادل و اندکی مثبت برخوردار بودند، نمادهای فولاد و فملی در دامنه ۰.۵ تا ۱ درصد مثبت و نمادهای کگل و کچاد هم نزدیک به صفر تابلو معامله شدند.

سیمانی ها که ظاهرا به علت کمبود سیمان با توجه به قطعی برق، با افزایش قیمت همراه هستند، با برتری خریداران داد و ستد شدند. دارویی ها هم روند نسبتا مثبتی داشتند. در گروه کاشی و سرامیک هم نماد کحافظ از معاملاتی پر رونق برخوردار بود. غذایی و زراعتی هم افت نسبی قیمتی را تجربه کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد شپلی در قیمت ۸.۷۰۰ ریال و در محدوده ۲ درصد مثبت اشاره کرد.

افت ۲ هزار و ۱۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۱۱ واحد افت به رقم یک میلیون و ۵۱۸ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۵۳۶ واحد افت کرد و به رقم ۴۱۹ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۹۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فارس، فملی، شاراک بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای خودرو، وبصادر، وتجارت، کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، خگستر، فسازان، خساپا، فولاد، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۳۰ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۰ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۹۱۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۵۹ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام فجهان، شرانل، ومهان، خدیزل، پخش بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای دماوند، ودی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ددانا، کایزد، کرمان، قچار، فجهان، آریا، قاسم است.

انتهای پیام. /

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 29128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha