افت ۷۳۰ واحدی بورس پیش از تعطیلات / بهبود تقاضا در گروه بانکی + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۷۲۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۳۳۶ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاهد روندی متعادل و کم حجم بودیم و در طول بازار تحرکات مثبت در بعضی از تک نمادها مشهود بود اما به نظر می رسد بسیاری، خرید را به بعد از تعطیلات موکول کردند و در نهایت بازار با همه افت و خیزهایش، نزولی بسته شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه (۱۱خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۷۲۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۳۳۶ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاهد روندی متعادل و کم حجم بودیم و در طول بازار تحرکات مثبت در بعضی از تک نمادها مشهود بود اما به نظر می رسد بسیاری، خرید را به بعد از تعطیلات موکول کردند و در نهایت بازار با همه افت و خیزهایش،  نزولی بسته شد.  

گروه نفت و پالایش با افت قیمت همراه بودند و در پایان نمادهای شپنا و شتران در محدوده ۱.۵ درصد منفی و شبندر در دامنه ۱ درصد منفی معامله شدند.

بانکی ها امروز را برتری نسبی تقاضا سپری کردند و گزارش خوب نماد وبملت و شناسایی سود ۷۶۱ ریالی ۱۲ ماهه، موتور محرک این گروه شد و در روزی که این نماد در دامنه ۱.۳ درصد مثبت بسته شد، نمادهای وتجارت و وبصادر به ترتیب در ۱ درصد مثبت و ۱ درصد منفی به کار خود پایان دادند.

پتروشیمی ها نیز با تاثیر پذیری از بازگشایی نماد زاگرس در حوالی ۲۰ درصد منفی روند نزولی را طی کردند و اکثر نمادهای گروه از جمله نوری، شپدیس و شغدیر منفی معامله شدند. خودرویی ها نیز متعادل و مثبت دنبال شدند و در پایان نمادهای خودرو و خساپا در دامنه ۰.۵ تا ۱ درصد مثبت و نماد خبهمن با توجه به فروش دو محصول خود در بورس کالا در محدوده ۲.۵ درصد مثبت بسته شدند.

در فلزات اساسی و معدنی نیز معاملات متعادل بود و نماد فنورد که افزایش سرمایه جذابی هم دارد مورد توجه قرار گرفت و تحرکات مثبتی در نماد ذوب نیز دیده شد، نماد کگل هم با بهبود تقاضا در دامنه ۱.۵ درصد مثبت داد و ستد شد.

در ارتباطی ها امروز نمادهای های وب با توجه به گزارش افزایش سرمایه و اسیاتک مورد توجه بودند. غذایی و زراعتی ها متعادل و مثبت بودند. نبض مثبت در گروه عرضه برق هم میتپید. دارویی ها هم نسبتا سبزپوش ظاهر شدند. حمل و نقلی ها هم با پیشتازی نمادهای حفارس و حپترو رو به بالا معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد ددانا در قیمت ۴۳.۴۵۰ ریال و در محدوده ۲ درصد منفی اشاره کرد که در پایان بازار مماس بر آستانه پایین قیمتی بسته شد.

افت ۷۲۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۷۲۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۴۱ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۳۳۶ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۹ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از یک میلیون معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام کگل، رمپنا، وبملت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای نوری، شپدیس، شپنا، شتران بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی اسیاتک، شستا، خودرو، خگستر، شپنا، وبملت، وتجارت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۸۴واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۸۴واحد افت، رقم ۲۱ هزار و ۲۱۹واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۷۶۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۸میلیارد تومان انجام شد.

سهام دماوند، بمپنا، بگیلان بیشترین تاثیر مثبت و نماد زاگرس، آریا، ددانا، اتکای بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ددانا، زاگرس، قچار، فغدیر، مدیریت، فرابورس، گدنا است.

انتهای پیام./

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 28790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha