رکوردشکنی یوسفی در حضور تالاخادزه

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان با ثبت رکورد مجموع ۴۹۲ کیلوگرم از سوی لاشا تالاخادزه گرجستانی در دسته فوق سنگین به ‍پایان رسید. علیرضا یوسفی نماینده ایران در این دسته نیز موفق به شکستن رکورد جوانان جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان ۲۰۲۱ جهان امروز جمعه با مسابقات دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم به پایان رسید. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان روزهای ۱۶ تا ۲۷ آذر در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد. در این دوره از مسابقات ۴۳۲ وزنه‌بردار (۲۴۵ مرد و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن) حضور داشتند.

مرتضی بیگلری، میرمصطفی جوادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان بودند. هدایت این تیم بر عهده محمدحسین برخواه است.

همچنین در بخش زنان سیده‌الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی نیز ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران را تشکیل دادند. الناز باجلانی به دلیل مصدومیت به این پیکارها اعزام نشد. اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی بر عملکرد  دختران وزنه‌بردار ایران نظارت دارد.

در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم علیرضا یوسفی و آیت شریفی نمایندگان ایران بودند. در این دسته لاشا تالاخادزه گرجستانی رکورددار جهان و المپیک، گور میناسیان ارمنی، نایب قهرمان اروپا،لالایان و الکسی لوچف از ارمنستان و روسیه نیز حضور داشتند.

عملکرد یوسفی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم، رکورد جوانان جهان شکسته شد

علیرضا یوسفی نخستین نماینده ایران بود که به روی تخته رقابت رفت. وی که مدال طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان را در کارنامه دارد در حرکت نخست توانست وزنه ۱۷۳ کیلوگرم را مهار کند و در ادامه بر وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی غلبه کرد.

یوسفی که یکی از امیدهای ایران برای آینده این دسته به شمار می رود در نهایت با مهار وزنه ۱۸۳ کیلوگرم به کار خود در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم پایان داد و در رده هفتم حرکت یکضرب قرار گرفت.

یوسفی که در حرکت یکضرب در بین بزرگان این رشته موفق به کسب عنوان هفتم شده بود در حرکت دوضرب این مسابقات ۲۳۰ کیلوگرم را مهار کرد تا شانس ایران را برای کسب  عنوان نایب قهرمانی افزایش دهد.

وی در حرکت دوم خود موفق به مهار وزنه ۲۳۸ کیلوگرم شد و رکورد جوانان جهان را شکست. یوسفی در حرکت سوم  وزنه ۲۴۵ کیلوگرم را مهار و برای دومین بار رکورد دوضرب جوانان جهان را از آن خود کرد. این وزنه در بررسی هیات ژوری مسابقات خطا تشخیص داده شد تا یوسفی با ثبت مجموع کیلوگرمی ۴۲۱ به کار خود در این دسته پایان دهد.

رکوردشکنی یوسفی در حضور تالاخادزه

عملکرد شریفی در دست به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم

در رقابت‌های دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم آیت شریفی دیگر نماینده ایران بود. وی در حرکت نخست یکضرب این دسته موفق به مهار وزنه ۱۸۵ کیلوگرم شد. کادر فنی برای دومین حرکت شریفی وزنه ۱۹۲ کیلوگرم را پیشنهاد دادند که وی برای مهار آن مشکلی نداشت. 

شریفی که در رقابت با تالاخادزه و بزرگان این رشته شانسی برای رسیدن به سکوی یکضرب نداشت در نهایت پشت وزنه ۱۹۷ کیلوگرم قرار گرفت و با مهار آن در رده ششم دسته به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم رسید.

لاشا تالاخادزه با مهار ۲۲۵ کیلوگرم توانست ۲ کیلوگرم رکورد جهان را افزایش دهد. پیش از این رکورد دنیا با ۲۲۳ کیلوگرم در اختیار خودش بود.

رکوردشکنی یوسفی در حضور تالاخادزه

شریفی که در حرکت یکضرب در رده ششم مسابقات دسته به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم قرار گرفته بود در نخستین حرکت دوضرب این دسته موفق به مهار ۱۲۷ کیلوگرم شد و در ادامه نتوانست بر وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی غلبه کند.

شریفی در حرکت سوم برای مهار وزنه ۲۴۴ کیلوگرمی اقدام اما موفق به مهار آن نشد تا در مجموع با ۴۲۴ کیلوگرم به کار خود در این دسته پایان دهد.

لاشا تالاخادزه با مهار وزنه ۲۶۷ کیلوگرم مجموع دوضرب و مجموع دسته به‌اضافه دسته ۱۰۹ کیلوگرم را از آن خود کرد. او به مجموع مهار ۴۹۲ کیلوگرم رسید

نتایج نهایی حرکت یکضرب دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم

لاشاتالاخادزه گرجستانی با مهار وزنه ۲۲۵ کیلوگرم (مدال طلا)

لالایان از ارمنستان با مهار وزنه ۲۱۱ کیلوگرم (مدال نقره)

ادوارد زیازولین از بلاروس با مهار وزنه ۲۰۶ کیلوگرم (مدال برنز)

نتایج نهایی دوضرب دسته به اضافه ۱۰۹

لاشا تالاخادزه  از گرجستان با مهار وزنه ۲۶۷ کیلوگرمی ( مدال طلا )

لالایان از ارمنستان با مهار وزنه ۲۴۶ کیلوگرم (مدال )

گورمیناسیان از ارمنستان با مهار ۲۴۳ کیلوگرم (مدال برنز)

نتایج نهایی مجموه دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم

لاشا تالاخادزه با مهار مجموع ۴۹۲ کیلوگرم (مدال طلا)

لالایان از ارمنستان با مجموع مهار ۴۵۷ کیلوگرم (مدال نقره)

گور میناسیان با رکورد مجموع ۲۴۳ کیلوگرم  (مدال برنز)

برنامه کامل مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۱ تاشکند + جدول و نتایج

۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
کد خبر: 23019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha