خاندوزی در انتصابات یا کم تدبیر است یا می‌خواهد به دوستان حال بدهد!

وزیر اقتصاد در آخرین انتصاب هایش رییس فدراسیون تنیس را با لیسانس پرستاری را به معاونت حقوقی خود انتخاب کرد. این موضوع خیلی زود با انتقاد نمایندگان مجلس و البته طرفداران دولت روبرو شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزپلاس؛ انتصاب جالب خاندوزی  بیشتر شبیه خبرسازی یا دروغ رسانه ای می ماند ! وزیر اقتصاد در آخرین انتصاب هایش  رییس فدراسیون تنیس را با لیسانس پرستاری را به معاونت حقوقی خود انتخاب کرد. این موضوع خیلی زود با انتقاد نمایندگان مجلس و البته طرفداران دولت روبرو شد . پیش از این هم نمایندگان نسبت به عملکرد سه ماهه ی وزیر اقتصاد گلایه هایی را در صحن علنی مجلس مطرح کرده بودند از وضعیت بورس گرفته تا مشکلات اقتصادی مردم که هنوز نسخه ای از طرف وزارتخانه اقتصاد برایش پیچیده نشده و این خلاف وعده های خاندوزی قبل از رای اعتماد بوده است. ضمن اینکه عدم تعامل آقای وزیر با مجلس و عدم پاسخگویی او به نمایندگان همچنان مورد شکایت وکلای ملت است و جالب تر آنکه آقای وزیر روزی در کنار این نمایندگان مشغول نظارت بر وزرای پیشین بوده و به امور مجلس از این حیث واقف است.

اما این بار وکلای ملت عزمشان را جزم کردند تا به صورت جدی وارد شوند و جلوی انتصاب های حاشیه دار خاندوزی را بگیرند. انتصابی که خبرش ۱۶ آذر ماه منتشر شد و در کنارش رسانه ها جزییات رزومه ی معاونت حقوقی را نیز ارائه دادند و آن اینکه رییس فدراسیون تنیسی که با لیسانس پرستاری به عنوان سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس این وزارتخانه انتخاب شده است. جالب آنکه این فرد بدون هیچ سابقه ای حتی برای سمت فدراسیون تنیس انتخاب شده و خود این کاندید شدن می تواند حرف و حدیث به دنبال داشته باشد چه برسد پست حقوقی آن هم در وزارتخانه ی مهمی چون اقتصاد!

البته این موضوع خیلی طولانی نشد و دو روز بعد از انتصاب رییس فدراسیون تنیس اعلام کرد که حکم آقای وزیر را نپذیرفته است و همچنان در فدراسیون برای ایفای مسئولیت و وظیفه و اجرای برنامه های نیمه تمام باقی می ماند.

حال سوال اینجاست مگر آقای خاندوزی پیش از اهدای این سمت با رییس فدراسیون تنیس هماهنگ نکرده که حالا داوود عزیزی دست وزیر را پس می زند؟

قطعا پشت پرده همان فشار نمایندگان مجلس است که این روزها دل خوشی از وزیر اقتصاد ندارند این را حجت الاسلام کاظم موسوی نایب رییس کمیسیون اقتصادی به روزپلاس گفته است.

موسوی تاکید کرد: ما این انتصاب را با تلاش کمیسیون اقتصادی مجلس و دوستان نماینده ملغی کردیم و آقای قوامی به مسئولیت خودشان در وزارتخانه برگشتند.

وی نسبت به انتخاب های خاندوزی ابراز ناامیدی کرد و گفت: انتصاب های ایشان همینگونه است یا کم لطفی می کند یا کم تدبیری شاید هم دوستان شان  بد مشاوره می دهند . البته این موضوع نیز هست که آقای خاندوزی می خواهند به دوستان دیرینه خودشان به نحوی حال بدهد.

این نماینده تاکید کرد:معتقدم در سیستم باید از شایسته ها استفاده کرد افراد ولایی، انقلابی و کسانی که در بدنه باشند کم نیستند . افرادی که انتخاب می شوند باید از  آسیب های محتمل و مشکلات وزارتخانه آگاه و مشرف باشند . لذا بهتر این است که با اولویت از افرادی در بدنه همان مجموعه هستند استفاده شود یا اینکه تجربه ی کافی در حوزه مربوطه در فرد منتخب وجود داشته باشد .

موسوی نسبت به رد پیشنهاد خاندوزی توسط رییس فدراسیون واکنش نشان داد و گفت:  اصلا چنین موضوعی مطرح نیست و آقای خاندوزی با فشار نمایندگان از انتخابشان منصرف شدند و این را اهل فن به خوبی می فهمند.

۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 22804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha