شماعی زاده: خانه‌ام را نخرید!/ماجرای مصادره خانه خواننده مشهور چه بود؟ + فیلم

‏خانه ‎حسن شماعی زاده ، خواننده و آهنگساز مشهور پاپ که از سوی دادگاه انقلاب به دلیل «‎خواننده بودن پدر و مال مخلوط به حرام و درآمد از ‎موسیقی» مصادره شده بود، این هفته برای فروش گذاشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از انصاف نیوز؛‏خانه ‎حسن شماعی زاده ، خواننده و آهنگساز مشهور پاپ که از سوی دادگاه انقلاب به دلیل «‎خواننده بودن پدر و مال مخلوط به حرام و درآمد از ‎موسیقی» مصادره شده بود، این هفته برای فروش گذاشته شده است. به گزارش روزاروز، این ‎هنرمند در توییتر از مردم خواسته این خانه را که مالکیتش به‌نام فرزندان او است نخرند.

حسن شماعی زاده در جوانی

بنابر اطلاعات ویکیپدیا، حسن شماعی زاده (زادهٔ ۲۵ دی ۱۳۲۱ در اصفهان) آهنگساز، خواننده، و نوازندهٔ موسیقی پاپ ایرانی است.

برخی از مهم‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ ایرانی که توسط خوانندگانی چون، معین، ابی و عارف و… خوانده شده‌اند، از ساخته‌های او بوده است. او پس از انقلاب ۱۳۵۷ به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد و در آن‌جا هم به آهنگ‌سازی و خوانندگی ادامه داد؛ آثار او بیشتر با تنظیم دیگر موزیسین‌های ایرانی منتشر شده‌است.

حسن شماعی‌زاده از ۱۳ سالگی در ارکستر یکی از تئاترهای اصفهان، به عنوان نوازنده کار هنری‌اش را آغاز کرد. فارغ‌التحصیل دبیرستان ادب اصفهان. در سال ۱۳۴۱ پس از پایان دوران دبیرستان برای پیشرفت در موسیقی به تهران آمد، و پس از مدتی کار در تئاتر، در سال ۱۳۴۵ وارد رادیو شد. او هم‌زمان ارکسترهای جاز، پاپ، را برای جوانان و مردم می‌نواخت و با چند ارکستر اسپانیایی همکاری می‌کرد و در رادیو و مراکز هنری تهران نیز به نوازندگی می‌پرداخت. او مدتی برای گروه معروف بلک کتس نیز ساکسیفون می‌زد.

۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 21845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha