رقابت جدی حاجی و هادی !/ وزارت ورزش از چه کسی حمایت می‌کند؟

کمیسیون تطبیق وزارت ورزش و جوانان از میان ۱۲ نامزد حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو، تنها مدارک ۵ نفر را تائید کرده ... حالا رقابت هادی ساعی برای نشستن روی صندلی محمد پولادگر رنگ بوی دیگری به خود گرفته است.

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، طبق اعلام وزارت ورزش ، مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو به منظور انتخاب رئیس و اعضای هیأت رئیسه دی ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. انتخاباتی که قطعا به واسطه حضور دو مدعی اصلی یعنی هادی ساعی پر افتخارترین قهرمان ورزش ایران و محمد پولادگر مدیر کهنه کار تکواندو ، خالی از حاشیه و حرف و حدیث نخواهد بود. 
ثبت نام برای حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو  روز شنبه هفته گذشته ۲۴ مهرماه به پایان رسید و نهایتا شهرام اربابی، علی باوقار، علی محمد بسحاق، عباس پورسلان، سید محمد پولادگر، محسن تهرانی، محمد جمشیدی، حسین حسین زاده، سیروس رضایی، هادی ساعی، محسن سترگی، جمشید سهرابی، آرش فرهادیان، وحید فرهنگ و پیوند گلزار برای حضور نام نویسی کردند؛ اما فقط سه روز بعد عباس پورسلان، محسن سترگی و آرش فرهادیان با ارسال نامه‌ای به دبیر مجمع از حضور در انتخابات انصراف دادند.اما کمیسیون تطبیق احراز شرایط داوطلبین پست ریاست فدراسیون تکواندو پس از تشکیل جلسه و بررسی مدارک داوطلبین، ۴ نفر دیگر از جمع کاندیداها را حذف و فقط پولادگر، ساعی، رضایی، حسین زاده و جمشیدی را به عنوان حائزین شرایط مدیریتی تأیید کرد.
در این بین سیروس رضایی سالها رییس سازمان لیگ فدراسیون تکواندو و حتی سخنگوی کمیته فنی بوده و سابقه کار طولانی با محمد پولادگر را دارد. 
حسین حسین زاده هم رییس هیات تکواندو خراسان رضوی است و او هم به عنوان یکی از افراد اثرگذار در مجامع پیشین فدراسیون تکواندو ، برای رقابت با ساعی و پولادگر وارد شده است. کسی که حکمش را از پولادگر گرفته و حالا برای جانشینی او وارد گود شده است. همچنین محمد جمشیدی رئیس هیات تکواندو قم هم که از قهرمانان پومسه هم بوده یکی دیگر از کاندیداهاست که با حکمی که از پولادگر گرفته ریاست هیات قم را بر عهده داشته و حالا رو در روی او ایستاده که ممکن است این رویارویی صرفا برای کمک به پیروزی او در انتخابات باشد و نه دلیلی بر رقابت. 
پولادگر از سال ۱۳۷۹ رییس فدراسیون تکواندو است و شش سال قبل از آن هم نایب رییس این فدراسیون بوده است. دی ماه چهارسال پیش مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو با ۴۱ رای بار دیگر به پولادگر رای داد . انتخاباتی کاملا انحصاری که  هفت نامزد داشت ولی بعد از کناره گیری از مجموع ۴۳ رای ، فقط یک رای به سیروس رضایی رسید و ۴۱ رای هم به پولادگر رسید. 
اما حریف اصلی حاج محمد پولادگر ، این بار هم هادی ساعی است . هادی ساعی به عنوان پر افتخارترین قهرمان ورزشی ایران با دو طلای المپیک ، تا همین ۵ ماه پیش مدیر فنی تیم ملی تکواندو بود اما قبل از المپیک در اعتراض به عدم حضور علی محمد بسحاق مربی تیم ملی در اردو ، استعفا داد . ساعی پیش از این در ۱۳۹۶ هم برای حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو ثبت نام کرد اما پیش از برگزاری مجمع ، با اعمال نفوذ وزارت ورزش از انتخابات کنار گذاشته شد. ساعی آن موقع مصاحبه های تندی هم کرد و صراحتا گفت که " انتخابات فدراسیون تکواندو مهندسی شده بود" او حتی اعلام کرد که " برای دفاع از حق خود به کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی تکواندو شکایت خواهد کرد."
همان موقع در توجیه عدم صدور مجوز حضور در انتخابات برای هادی ساعی عضویت او در شورای شهر تهران، دلیل این ممانعت عنوان شده است بطوریکه ساعی با حکم سازمان بازرسی کل نتوانست در انتخابات شرکت کند. 
هادی ساعی همان روزها مصاحبه ای هم کرد و گفت "این انتخابات مهندسی شده است و شرایطی پیش آمده که من را از خانه‌ام (تکواندو) بیرون کردند، با این شرایط نمی‌توانم دیگر با فدراسیون همکاری کنم. به من گفته بودند بروم و مجوز بگیرم اما وقتی مجمع را بین دو روز تعطیل برگزار می‌کنند، مشخص است که چه هدفی دارند. من هم نمی‌توانم با زد و خورد وارد مجمع شوم. این در شأن من نیست"
محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو هم که بدون دردسر رییس فدراسیون شده بود درباره تهدید ساعی به شکایت گفته است: «این‌که ما مسائل داخلی خودمان را به کشورهای خارجی بدهیم که خیر و صلاح ما را نمی‌خواهند، کار درست و پسندیده‌ای نیست. این کشورهای خارجی حتی در عرصه ورزش هم دشمن ما هستند. دادن بهانه به دست دشمنان شناخته شده اصلاً درست نیست و قطعا ساعی این کار را نخواهد کرد».

اگرچه دوم دی ماه پایان مدیریت ۴ ساله پولادگر خواهد بود اما وزارت ورزش در گذشته نشان داده که در مورد فدراسیون های حساس که غالبا با شائبه دخالت دستگاه های مختلف همراه است با تاخیر طولانی تصمیم گیری می کند. زمان طولانی برای تایید صلاحیت کاندیداهای کم تعدادی که یک نفر از آنها سالهاست رییس فدراسیون تکواندو است و دیگری قهرمان نامداری که پیش از این در شورای شهر عضویت داشته است. از طرفی دو کاندیدای دیگر هم روسای هیاتهای تکواندو هستند که آن ها هم با کسب صلاحیت لازم سکان دار تکواندوی دو استان مهم شده اند. حالا باید دید وزارت ورزش با حضور حمید سجادی ، در برگزاری انتخابات مسیر گذشتگان را در مهندسی آن خواهد رفت و یا اینکه به برگزاری انتخابات آزاد و بدون دخالت ، کمک خواهد کرد. آنچه مسلم است سید محمد پولادگر تا دوم دی ماه رییس فدراسیون است و با توجه به حضور او در جمع کاندیداها ، عملا از دوم دی به بعد باید شاهد معرفی سرپرست برای فدراسیون تکواندو باشیم. چشم اندازی حداقل ۳-۴ ماهه برای تعیین تکلیف فدراسیونی المپیکی که نیاز به روح تازه دارد. 

۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 21241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha