نخستین مناظره انتخاباتی به اختلافات میان آمریکایی‌ها دامن زد

نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا به اختلاف نظر میان مردم این کشور دامن زده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تلویزیون فرانس ۲۴، بیست‌وچهار ساعت پس از نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا میان دونالد ترامپ و جو بایدن، گفتگوهای ردوبدل شده میان دو مدعی کاخ سفید همچنان با واکنش‌های بسیاری روبه‌روست. به ویژه اظهارات دونالد ترامپ خطاب به گروه راست‌گرای افراطی پراد بویز مبنی بر اینکه آماده بایستید جنجال‌آفرین شد. 

در واقع در حالی که بیش از یک ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است این مناظره تغییری در مواضع رأی‌دهندگان ایجاد نکرد و حتی به نظر می‌رسد این مناظره حتی به اختلاف‌نظرها دامن زده است.

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در سفر به میدوست یک روز پس از مناظره آن را به یک حادثه قطار تشبیه کرد. بایدن گفت برای لحظه‌ای به خودم می‌گفتم شاید نباید این را می‌گفتم. اما با شیوه‌ای که رئیس جمهور آمریکا در پیش گرفت من دریافتم این یک ننگ ملی است.

بسیاری از رأی‌دهندگان در مورد وقفه‌هایی که دونالد ترامپ در سخنان بایدن ایجاد می‌کرد نظر مشابهی داشتند. طبق ارزیابی‌های صورت گرفته ترامپ صحبت‌های مجری و بایدن را ۷۱ بار قطع کرد. این در حالی است که بایدن تنها ۱۹ بار این کار را انجام داده است.

در پی آشفتگی‌هایی که در نخستین مناظره تلویزیونی نامزدها ایجاد شد، کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری اعلام کرد برخی پیشنهاد داده‌اند که در مناظره بعدی امکان قطع کردن میکروفون نامزدها وجود داشته باشد.

در پی مخالفت ترامپ برای محکوم کردن برتری جویان سفیدپوست نیز جنجال‌هایی به پا شد. از همین رو شماری از جمهوری خواهان از ترامپ که از گروه پراد بویز خواست آماده باشند فاصله گرفتند. بسیاری این اقدام را تأیید این گروه از سوی ترامپ می‌دانند.

ترامپ در نهایت در مورد اظهارات خود بازنگری کرد. با این حال برتری‌جویی سفیدپوستان را محکوم نکرد. ترامپ گفت من تنها می‌توانم بگویم آن‌ها باید خود را کنار بکشند به نیروهای پلیس اجازه دهند کارشان را انجام دهند. پلیس باید بیش‌ازپیش کار خود را انجام دهد.

ترامپ هم که برای شرکت در گردهمایی انتخاباتی به میدوست سفر کرد از اینکه حدود ۷۳ میلیون آمریکایی مناظره را تماشا کردند قدردانی کرد. اما ترامپ به نظرسنجی‌های پس از مناظره اشاره‌ای نکرد. طبق این نظرسنجی از هر ده آمریکایی شش نفر معتقدند جو بایدن پیروز انتخابات است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: 2007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha