تحلیل بازار بورس در روز سه شنبه ۸ مهرماه/ارزش روز پالایش یکم+تصویر

بازار امروز در حالی به کار خود پایان داد که شاخص به عدد  ۱.۴۹۲.۹۰۴ واحد رسید که نسبت به روز قبل ۱.۵ درصد کاهش داشته است.  همچنین شاخص هموزن به عدد ۳۹۸.۳۹۹ واحد رسید که نسبت به روز گذشته ۰.۹ درصد کاهش نشان میدهد. خالص ارزش معاملات امروز ۱۱,۱۳۱ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۱۸۴.۳درصد افزایش داشته است. از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص امروز می توان بترتیب به سه نماد فملی ، فارس و فولاد اشاره کرد که هر سه معاملات متعادلی داشتند. آغاز معاملات امروز با افزایش سنگین عرضه همراه بود ولی در ادامه بازار شاهد جمع اوری صفوف فروش و پرتقاضا شدن نمادها  بخصوص در گ

خلاصه بازار :

بازار امروز در حالی به کار خود پایان داد که شاخص به عدد  ۱.۴۹۲.۹۰۴ واحد رسید که نسبت به روز قبل ۱.۵ درصد کاهش داشته است.  همچنین شاخص هموزن به عدد ۳۹۸.۳۹۹ واحد رسید که نسبت به روز گذشته ۰.۹ درصد کاهش نشان میدهد.

خالص ارزش معاملات امروز ۱۱,۱۳۱ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۱۸۴.۳درصد افزایش داشته است.

از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص امروز می توان بترتیب به سه نماد فملی ، فارس و فولاد اشاره کرد که هر سه معاملات متعادلی داشتند.

آغاز معاملات امروز با افزایش سنگین عرضه همراه بود ولی در ادامه بازار شاهد جمع اوری صفوف فروش و پرتقاضا شدن نمادها  بخصوص در گروه پتروشیمی و فلزی بودیم و در برخی نمادها از جمله پترول و تاپیکو و زاگرس به صف خرید هم رسیدند. در خصوص  اقبال به نماد تاپیکو خبرهایی حاکی از عرضه اولیه ستاره خلیج فارس به گوش میرسد.

در گروه فلزات اساسی نماد کاوه که دیروز ۲۰ درصد منفی  بازگشایی شد با اقبال خوب و صف خرید همراه بود.

انتخاب آقای رزم حسینی به عنوان وزیر صمت و همچنین خبر فعالیت صندوق بازارگردانی هزارمیلیاردی ایران خودرو از هفته آینده ، جو مثبتی را در نماد خودرو باعث شد تا جایی که صف فروش میلیاردی سهم  با خرید خوب حقوقی جمع آوری گردید و حتی قیمت سهم تا صفر تابلو نیز رسید. تصمیم گیری در خصوص  بازگرداندن ای پی اس ها به تابلوی معاملاتی و موقت بودن توقف معاملات الگوریتمی نیز امروز برای اهالی  بازار جالب توجه بود.

شایعات و شنیده ها

خودرو: شایعاتی مبنی بر بازارگردانی نماد ایران خودرو توسط تامین سرمایه لوتوس با مبلغی بالغ بر۱۰۰۰ میلیارد در بازار شنیده می شود.

تاپیکو: شایعاتی مبنی برتجدید ارزیابی و نیز عرضه اولیه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس از زیر مجموعه های نفت و گاز و پتروشیمی تامین در بازار شنیده می شود که باعث اقبال به این نماد است.

وزمین: شنیده می شود حجم معاملات امروز این نماد مربوط به نتایج مزایده فروش املاک این نماد است.

ونفت: شنیده می شود سهام شرکت تابعه کنترل گاز اکباتان از زیر مجموعه های سرمایه گذاری صنعت نفت در بازار فرابورس ایران پذیرش می شود.

 

اخبار صنایع

پتروشیمی :معاملات پتروشیمی در بورس کالا با نرخ تسعیر ۴۰ هزار تومانی در حال رقابت بود که با اعلام تنفس ، از طرف ناظر تالار جهت کنترل هیجان خارج از عرف متوقف شد.

مخالفت با بورس و وزیر اقتصاد: دبیر کانون بانک های خصوصی و موسسات اعتباری گفت: بانک ها طبق قانون رفع موانع تولید، از بنگاه داری منع شده اند و برخلاف نظر بورس و وزیر اقتصاد نمی توانند اقدام به خرید کنند.

افزایش درآمد نماد "افق" : فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با نماد"افق" با شناسایی ۶،۲ هزار میلیارد تومانی درآمد نسبت به دوره قبل با رشد ۶۷% درصدی همراه بوده و گزارش درخوری را روانه بازار کرده است.

رزم‌حسینی سریعا مصوبات شورایعالی معادن را ابلاغ کند

بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در حاشیه ماینکس ۲۰۲۰اعلام کرد ، بسیاری از مصوبات شورایعالی معادن منتظر ابلاغ وزیر صمت برای اجراست؛ امیدواریم رزم‌حسینی سریعا در این زمینه اقدام کند.

شکستن رکورد ۵ ساله میزان حفاری‌های اکتشافی شرکت مس در نیمه نخست امسال

اردشیر سعدمحمدی با بیان این‌که اکتشافات اولین حلقه از زنجیره توسعه پایدار است، گفت: با انجام ۴۴ هزار متر حفاری اکتشافی در نیمه نخست امسال، رکورد ۵ ساله میزان حفاری‌های اکتشافی شرکت ملی صنایع مس ایران شکسته شد. این میزان حفاری اکتشافی رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

افزایش سرمایه ۳۲۹ درصدی هم مانع افت قیمت هلدینگ دارویی نشد

هلدینگ داروپخش از برنامه افزایش سرمایه ۳۲۹ درصدی از دو محل خبر داد اما در جریان معاملات امروز با افت ۲.۳ درصدی قیمت سهام روبرو شد.

محاسبه آخرین ارزش روز و بازده سهام ۴ پالایشگاه بورسی در ETF دوم

علی آریانا معامله گر بازار سرمایه، تعداد سهام و ارزش روز و بازده صندوق پالایشی یکم مربوط به باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه اصفهان، بندرعباس، تهران و تبریز را تا دیروز هفتم مهر محاسبه کرد

اخبار سیاسی و اقتصادی

قالیباف : خط قرمز مجلس، کوچک شدن سفره مردم است

مجلس برای حمایت از مردم به جای «باید بشود»، اقدامات فوری و ملموس را در دستور کار دارد.

وی اعلام کرد: کلیات طرح حمایت معیشتی مجلس، امروز با رای قاطع نمایندگان تصویب شد.

کمیسیون مشاوران املاک به ۲۵صدم درصد کاهش یافت

براساس تصمیم سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران، حق کمیسیون مشاوران املاک برای قراردادهای خرید و فروش که تا پیش از این نیم درصد از هر طرف معامله بود به ۲۵ صدم درصد از هر یک از طرفین کاهش پیدا کرد.

تذکر ۶۷ نماینده به رئیس‌جمهور برای الزام بانک مرکزی به منظور آزادسازی کالاهای وارداتی با ارز آزاد

مالک شریعتی‌نیاسر نماینده مردم تهران به اتفاق ۳۷ نفر دیگر از نمایندگان به رئیس‌جمهور ضرورت تشکیل جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی و تصویب تنفس خوراک پتروپالایشگاه‌ها را متذکر شدند.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز به اتفاق ۶۶ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار الزام بانک مرکزی در صدور اجازه ترخیص سه و نیم میلیون تن کالای وارد شده با ارز آزاد به غیر از کالاهای لوکس شدند

نخستین نفتکش ایرانی بدون مزاحمت به ونزوئلا رسید/ دو نفتکش دیگر در راهند

این دو کشور عضو سازمان اوپک، امسال همکاری ها را با تبادل نفت خام، سوخت، مواد غذایی و تجهیزات برای پالایشگاه ها و دیگر کالاهای صنعتی با یکدیگر را افزایش دادند. انتظار می رود هر سه نفتکش روی هم رفته حدود ۸۲۰ هزار بشکه بنزین و سوخت های دیگر برای برطرف کردن کمبود بنزین در ونزوئلا به این کشور تحویل دهند.

به گفته منابع آگاه و برنامه بارگیری شرکت دولتی PDVSA، انتظار می رود یک نفتکش غول پیکر ایرانی (VLCC) نیز این هفته بندر خوزه ونزوئلا را با ۱.۹ میلیون بشکه نفت سنگین این کشور برای شرکت ملی نفت ایران ترک کند.

رای اعتماد مجلس به وزیر صمت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع به «علیرضا رزم‌حسینی» گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند.

روحانی: موانع اداری، قضائی و سیاسی بر سر راه تولید و سرمایه‌گذاری باید برطرف شود

تمام مقرراتی که مانع ایجاد می‏‌کند، باید اصلاح شوند تا سرمایه‏‌گذاران به‏‌راحتی و در کمترین زمان ممکن موفق به انجام امور مربوط به سرمایه‏‌گذاری خود شوند.

۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: 1911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha