شهرهایی که تا ۲۰۵۰ به زیر آب می‌روند! + تصاویر

گرمای جهانی تهدیدی است که باید به شکل جدی تری برای آن تلاش شود، در غیر این صورت در آینده نزدیک شاهد غرق شدن شهرهای بسیاری در جهان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، برخی کلان شهرهای ساحلی جهان ممکن است تا سال ۲۰۵۰ بر اثر گرمایش زمین دچار سیلاب شوند. اگر پیش از این سیل شدید هر قرن یک بار رخ می‌داد، حال این بلا هر ساله می‌تواند دامنگیر چند شهر شود. گزارشی تصویری از برخی از این شهرها.

شانگ‌های (چین)

طبق تحقیقات سازمان علمی مستقل "مرکز آب‌وهوایی" آمریکا، در حال حاضر ۹۳ میلیون نفر در مناطقی از چین زندگی می‌کنند که ممکن است تا سال ۲۰۵۰ گرفتار سیل و آبگرفتگی شود. شانگ‌های که پرجمعیت‌ترین شهر چین است به دلیل فقدان تجهیزات حفاظتی ساحلی ممکن است به‌شدت از این پدیده آسیب ببیند.

شهرهایی که تا ۲۰۵۰ به زیر آب می‌روند! + تصاویر


هانوی (ویتنام)

به گفته سازمان "مرکز آب‌وهوایی" آمریکا، در ویتنام بیش از ۳۱ میلیون نفر که تقریبا برابر با یک‌چهارم جمعیت این کشور می‌شود، در مناطقی زندگی می‌کنند که ممکن است تا سال ۲۰۵۰ هر ساله دست کم یک بار گرفتار طغیان آب‌های شور شوند. پیش‌بینی می‌شود که تا آن زمان سیلاب‌های سالانه اقیانوس‌ها به‌ویژه بر جمعیت متراکم دلتای مکونگ و سواحل شمالی هانوی، پایتخت ویتنام تأًثیر بگذارد.

شهرهایی که تا ۲۰۵۰ به زیر آب می‌روند! + تصاویر


کلکته (هند)

در هند ممکن است تا سال ۲۰۵۰ حدود ۳۶ میلیون نفر از ساکنان مناطق ساحلی در معرض سیلاب‌های سالانه قرار بگیرند. بنگال غربی، ادیشا و شهر شرقی کلکته از آسیب‌پذیرترین مناطق در معرض سیل این کشور به حساب می‌آیند. فقدان تدابیر لازم در این شهرها ممکن است باعث شود که روزی این مناطق زیر آب بروند.

شهرهایی که تا ۲۰۵۰ به زیر آب می‌روند! + تصاویر


بانکوک (تایلند)

بیش از ۱۰ درصد از شهروندان تایلند در مناطقی زندگی می‌کنند که ممکن است تا سال ۲۰۵۰ زیر آب بروند. بانکوک، پایتخت تایلند که تصویر فوق، سیل در این شهر را در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد فقط ۵/ ۱ متر از سطح دریا بالاتر است و شدیدا در خطر زیر آب رفتن قرار دارد. ارزیابی سازمان زیست‌محیطی "ارث. اورگ" (Earth.Org) در هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که ممکن است ۹۴درصد از جمعیت این شهر تا سال ۲۱۰۰ مجبور به نقل مکان شوند.

شهرهایی که تا ۲۰۵۰ به زیر آب می‌روند! + تصاویر


بصره (عراق)

بر اساس مدل‌سازی "کلایمت سنترال"، بصره، دومین شهر بزرگ عراق به شدت در خطر سیل‌های ساحلی قرار دارد و ممکن است بخش‌های وسیعی از آن تا سال ۲۰۵۰ زیر آب برود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اثرات این پدیده می‌تواند از مرزهای عراق فراتر رود و مهاجرت ناشی از طغیان آب‌ها منجر به تشدید درگیری‌های منطقه‌ای و سیاسی شود.

شهرهایی که تا ۲۰۵۰ به زیر آب می‌روند! + تصاویر


اسکندریه (مصر)

خطرسیل میراث فرهنگی دنیا را تهدید می‌کند. شهر اسکندریه بیش از ۲۰۰۰ سال پیش توسط اسکندر کبیر پایه‌گذاری شد. بخش عمده این شهر پنج‌میلیونی ارتفاع کمی از سطح دریا دارد. ارزیابی‌های سازمان "ارث. اورگ" حاکی از آن است که بدون تدابیر لازم جهت حفاظت از این شهر در برابر طغیان آب‌ها یا برنامه‌های جابجایی ممکن است تا سال ۲۱۰۰ اکثر قسمت‌های این شهر زیر آب برود.

منبع: برترین ها

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
کد خبر: 16172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha