کارکرد صندوق‌ های کالایی چیست؟

مدیر عامل بورس کالا گفت:یکی از کارکردهای اصلی صندوق‌های کالایی کمک به نقدشوندگی و فروش کالا ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالا در رابطه با اینکه صندوق های کالایی چه کمکی می توانند به کشاورزان داشته باشند، اظهار کرد:یکی از کارکردهای اصلی صندوق های کالایی که در حال حاضر در بیشتر بورس های دنیا شکل گرفته، کمک به امر نقدشوندگی  و فروش کالا است زیرا گاهی پیش می آید که کشاورزان محصول خود را برداشت می کنند اما امکان فروش آن را ندارند و به اجبار آن را به دلال می فروشند که این کار به تولید آسیب می زند.

او افزود : صندوق های کالایی به کشاورزان کمک می کند که محصولاتشان را زودتر به پول نقد تبدیل کنند، مکانیزم بورس کالا بدین نحو است که کشاورزان محصولاتشان را به انبار ها می سپارند و در مقابل قبض دریافت می‌کنند، این قبوض در بازار قابلیت معامله دارند.  

مخالفت سازمان بورس با افزایش مالیات معاملات سهام

مدیر عامل بورس کالا تصریح کرد:صندوق‌های کالایی قابلیت نقد شوندگی قبوض صادر شده را به وجود می‌آورند.

سلطانی نژاد در رابطه با اینکه چرا این صندوق‌ها زودتر آغاز به کار نکردند، بیان کرد:این صندوق‌ها نیازمند یک بستر و فرهنگ سازی بودند به همین علت مدت زمان پذیره نویسی آن‌ها طول کشید،با توجه به اقدامات صورت گرفته ورود محصولات کشاورزی به صندوق ها با سرعت  انجام خواهد شد.

او در رابطه با اینکه آیا انبارهای جدیدی برای معاملات خرما در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت:انبارهای متعدد در استان‌های مختلف اعم از فارس یا خوزستان مدر حال احداث است و امیدواریم که بتوانیم با توجه به تنوع خرما در کشور گریدهای متنوعی از این محصول را در بورس کالا مورد معامله قرار دهیم.

۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 11655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha