نمی‌توان روایت نگهبان باغ وحش ارم درباره مرگ را به قطعیت قبول کرد

رئیس اداره نظارت حیات وحش محیط زیست استان تهران گفت: در حال حاضر اطلاعات درباره مرگ ببر باغ وحش مبتنی بر اظهارات نگهبان است و دوربینی در جایگاه وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد پس از اینکه عصر جمعه خبر تلف شدن یک ببر ماده در باغ وحش ارم رسانه‌ای شد، رئیس اداره محیط زیست تهران خبر از انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه داد، در قدم نخست جمعی از کارشناسان محیط زیست به همراه کارشناس دامپزشکی و باغ وحش به بررسی ادعاهای مسئولان باغ وحش پرداختند.

محمد کرمی, رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره محیط زیست استان تهران در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره این جلسه این‌طور توضیح داد که به اتفاق نماینده باغ وحش ارم و نماینده دامپزشکی از این مجموعه بازدید داشتیم، و طبق اظهارات نگهبان شب این باغ وحش، این اتفاق به واسطه باز شدن درب محل استراحت بین این دو ببرها رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه این ببرها به صورت اصولی در ۳ جایگاه مختلف نگه داری می‌شود، گفت: ببرها عصرها برای استراحت به قفس‌های پشتی این جایگاه می‌روند و ببر نر به دلیل فشاری که به دریچه محل استراحت آورده است، توانسته درب کشویی را باز کند و وارد قفسه ببر ماده شود.

کرمی با بیان اینکه درباره علت دقیق مرگ ببر ماده باغ وحش نمی‌تواند نظر قطعی اعلام کند و مسئول اعلام علت مرگ سازمان دامپزشکی است اظهار داشت: دوربینی در این محل وجود نداشته و نمی‌توان به قطعیت و صراحت گفت روایت نگهبان از این اتفاق درست است، اما شکل پنجه‌های گربه سانان این امکان را به آنها می‌دهد که بتوانند درب را باز کنند.

وی افزود: باید منتظر صورت جلسه و گزارش رسمی مسئولان این باغ وحش در این زمینه باشیم.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره محیط زیست استان تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به تکرار این حادثه برای بار دوم طی مدت کوتاه یک ماهه و تلف شدن یک شامپانزه ماده دیگر آیا شائبه تلاش باغ وحش برای جفت‌گیری حیوانات را برای کارشناسان سازمان محیط زیست بیشتر نکرده است، گفت: درباره اتفاق گذشته اخطار به باغ وحش وارد شده که جایگاه شامپانزه‌ها را اصلاح کند اما از نظر قانونی جریمه‌ای در پی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه ببرها و شامپانزه‌ها چندین سال است در این باغ وحش با همین ساختار زندگی کرده‌اند، اظهار داشت: باغ وحش در خصوص نگه داری از ببرها به سازمان محیط زیست تعهد داده است که اقدامی در خصوص جفت‌گیری و آمیزش این حیوانات نداشته باشد، اگر ادعای جفت‌گیری و آمیزش این حیوانات تأیید شود باغ وحش باید پاسخگو باشد.

کرمی ادامه داد: اگر کارشناسانی در این حوزه مدعی هستند که باغ وحش دست به این تخلف زده است، مدارک و مستنداتشان را ارائه دهند. اما وضعیت باغ وحش ارم نسبت به بقیه باغ وحش‌های کشور بهتر است.

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 10058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha