تولید اولین قایق جهان با باتری لیتیوم سولفور با قابلیت‌های منحصربفرد

دو شرکت مهندسی انگلیسی و فرانسوی با همکاری یکدیگر اولین قایق لوکس جهان با باتری لیتیوم سولفور را ساخته اند که نصب موتوری قدرتمند، سازگار با دریا و دارای برد زیاد را تسهیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیواطلس، باتری قدرتمند ۴۰۰ کیلووات ساعتی که بر روی این قایق بزرگ نصب شده با یک بار شارژ انرژی لازم برای پیمودن مسیری ۱۸۵ کیلومتری را تأمین می‌کند. این در حالی است که باتری‌های معمولی قایق‌های تفریحی تنها برای پیمودن مسیرهای کوتاه چند ده کیلومتری کافی هستند.

قایق یادشده که در سواحل آکسفوردشایر انگلیس لنگر انداخته، فعلاً در حال آزمایش و بررسی است. باتری یادشده قبلاً بر روی هواپیمای برقی ای کلت نیز نصب شده بود و امکان حرکت آن در مسافتی ۳۷۰ کیلومتری را با یک بار شارژ فراهم کرده بود.

این باتری که از سازگاری خوبی با محیط‌های مرطوب برخوردار است به طور خاص برای تأمین انرژی وسایل نقلیه سنگین هوایی و دریایی ساخته شده است. قایق لوکس یادشده ۱۲.۲ متر طول دارد و در بدترین شرایط دریا و در صورت وقوع توفان این باتری انرژی لازم برای پیمودن ۱۳۰ کیلومتر مسافت را تأمین می‌کند. رونمایی رسمی از این قایق در شهریور سال آینده انجام می‌شود.

۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
کد خبر: 9400
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha