سفر به سواحل شمالی علیرغم اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی/ خانه دومی‌ها راهی مازندران هستند/ پلمپ بیش از ۲۰۰ خانه مسافر غیرمجاز

درحالی که قرار است از اول آذرماه با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی و تعطیلی بخش‌های مختلف در شهرهای قرمز و بعضا نارنجی باشیم، احتمالا جاده‌های شمالی کشور مملو از مسافر خواهند شد و بیشتر این مسافران هم خانه دومی‌هایی هستند که رهسپار مازندران می‌شوند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار ایلنا، به واسطه شیوع ویروس کرونا و افزایش فوتی‌ها و عبور مجموع جان‌باختگان از ۴۲ هزار نفر قرار است شاهد اعمال محدودیت‌های جدید از اول آذرماه باشیم. بر این اساس به گفته عیسی فرهادی (فرماندار تهران)، با توجه به شرایط بحرانی در شهر تهران اعمال محدودیت‌های شدید در شهر تهران از روز شنبه اول آذر ماه اجرایی خواهد شد. بر این اساس همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک که تامین کننده مایحتاج مردم است مانند سوپرمارکت‌ها، امداد و نجات و بخش‌های درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی مانند مطب‌ها و ... تعطیل خواهند شد. در حوزه اداری هم حداکثر با یک سوم نیروها کار خود را ادامه می‌دهند. همچنین منع تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح علاوه بر منع تردد بین شهری به شدت اعمال می‌شود.

 با وجود آنکه عموم جامعه از انجام سفرهای غیر ضروری منع شده‌اند اما اینگونه به نظر می‌رسد که تعطیلی پیش رو که دو هفته به طول می‌کشد سبب شده تا بیشتر تهرانی‌ها و افرادی که در شهرهای قرمز و نارنجی زندگی می‌کنند و صاحبان مشاغلی که ناچار هستند کسب و کار خود را تعطیل کنند، دل به جاده زده‌ و راهی شهرهای دیگر شوند.

سیف‌الله فرزانه (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران) در خصوص وضعیت فعالیت واحدهای گردشگری این استان گفت: واحدهای پذیرایی استان مازندران فقط به صورت بیرون بر خدمات ارائه می‌دهند و واحدهای اقامتی نیز با ظرفیت ۵۰ درصد و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند.

 او ادامه داد: هرچند واحدهای اقامتی استان با ظرفیت ۵۰ درصد فعال هستند اما احتمالا با وجود سفرهای انجام شده در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد درصد این ظرفیت پرمی‌شود. در واقع می‌توان گفت بیشتر مسافرانی که به استان مازندران می‌آیند دارای خانه‌های دوم هستند که به اصطلاح خانه‌های تعطیلات یا خانه‌های آخر هفته نامیده می‌شود.

 فرزانه در خصوص بررسی وضعیت فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز و ویلاها نیز گفت: تعدادی از خانه مسافرها در استان مازندران دارای مجوز فعالیت هستند و با نظارت وزارت بهداشت و اماکن درصدد پذیرش مسافر برمی‌آیند اما شاهد فعالیت خانه‌های غیرمجاز نیز هستیم و تاکنون  با کمک دادستانی و مرجع قضایی بیش از ۲۰۰ خانه مسافر غیرمجاز را پلمپ کرده‌ایم که بیشتر آنها در ساری فعال بودند.

 او با تاکید بر آن که در شرایط فعلی برگزاری هر نوع تور گروهی در حوزه گردشگری ممنوع است، تصریح کرد: سعی ما بر  شناسایی تورهای غیرمجازی است که با همکاری تشکل‌های فعال در حوزه گردشگری استان انجام می‌شوند تا با رصد تبلیغات این مجموعه‌ها در فضای مجازی مانع برگزاری آنها شویم. البته همچنان شاهد برگزاری جسته و گریخته این تورها هستیم.

 مدیرکل میراث و گردشگری استان مازندران با اشاره بر آن که این استان ساحلی است، در خصوص حضور مسافران و گردشگران در سواحل و جنگل‌های این استان گفت: مسافران در سواحل خزر در استان مازندران حضور دارند البته از برگزاری اجتماع  اجتناب می‌شود. اما می‌توان گفت با توجه به آمار جمعیتی که به استان مازندران سفر می‌کنند تعداد قابل توجهی از آنها در سواحل حضور دارند.  بیشتر این افراد نیز همان خانه دومی‌ها هستند که به استان مازندران می‌آیند و در سطح شهر نیز تردد دارند. حال باید دید با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید که قرار است از اول آذرماه اجرایی شود چه تغییراتی در حوزه اقامتی استان مازندران به وجود خواهد آمد.

۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 7448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha