نرگس آبیار داور جشنواره فیلم «زنان هرات» شد

«نرگس آبیار» به عنوان داور ششمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات» انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، از میان ۳۰۰ فیلم ارسال شده از ۱۲۲ کشور جهان؛ ۷۳ فیلم منتخب از ۲۷ کشور جهان در دو بخش «مسابقه و نمایش» این جشنواره راه یافته است.

این فیلم‌ها متعلق به کشورهای هند، ایران، فرانسه، بریتانیا، یونان، آمریکا، مصر، روسیه، کرواسی، صربستان، مونته نگرو، آلمان، فیلیپین، اسپانیا، بلژیک، مجارستان، تایوان، قطر، ترکیه، پرتغال، فنلاند، آفریقای جنوبی، یمن، مالزی، ازبکستان و آرژانتین است.

نرگس آبیار کارگردان مطرح سینمای ایران در جمع هیئت داوران این جشنواره حضور دارد؛ هیأت داوران این جشنواره متشکل از دست‌اندرکاران سینما و فعالان حقوق زن از کشورهای افغانستان، هند، آمریکا، اسپانیا، روسیه، یونان، تاجیکستان، فرانسه، ترکیه و ایران خواهد بود.

آبیار نویسنده و کارگردان سینمای ایران که سال گذشته با فیلم شبی که ماه کامل شد سیمرغ بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم فجر کسب کرد.

اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند (۱۳۹۱)، شیار ۱۴۳ (۱۳۹۲) و نفس (۱۳۹۴) دیگر فیلم‌های است که آبیار کارگردانی کرده است.

رخشان بنی‌اعتماد، از سینماگران برجسته ایران نیز در دوره پیشین این جشنواره به عنوان داور حضور داشت.

به گزارش ایرنا ،ششمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات» در دو بخش «سینمای جهان» موضوع آزاد و «سینمای زنان» متمرکز به مسایل زنان برگزار خواهد شد.

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 7104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha