شرکت‌های دارویی به دولت کانادا پیشنهاد رشوه دادند

صنعت داروسازی کانادا به دولت این کشور پیشنهاد داده، تا در ازای دریافت ۷۶۱ میلیون دلار پول اعمال محدودیت بر قیمت‌گذاری دارو در این کشور را کنار بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، شرکت‌های داروسازی کانادایی به دولت این کشور پیشنهاد دادند تا در ازای دریافت ۷۶۱ میلیون دلار بخشی از سیاست خود در اعمال محدودیت بر قیمت دارو را که از روز اول ژانویه اجرا می‌شود، کنار بگذارد.  

در صورتی که دولت کانادا زیر بار این پیشنهاد برود، پیش بینی می‌شود طی سال آینده درآمد شرکت‌های کانادایی به خاطر محدودیت‌های باقیمانده ۱۵.۱ میلیارد دلار کاهش یابد.  

دولت کانادا می‌گوید: قیمت برخی داروها در این کشور بسیار بالاست و دیگر کشورهای تولیدکننده این داروها که قیمت در آنها پایین تر است در این زمینه از مزایایی برخوردار هستند. لابی IMC که نماینده صنعت داروسازی این کشور به شمار می‌رود چند هفته پیش با وزیر بهداشت کانادا دیدار کرده و پیشنهاد خود را در این زمینه به دولت ارائه کرده است که البته هنوز پاسخی از دولت کانادا دریافت نکرده است.

پاملا فرالیک، دبیر این لابی، می‌گوید: ما گزینه‌های قابل توجهی را به دولت پیشنهاد دادیم اما به نظر می رسد که مقامات دولتی علاقه‌ای به این پیشنهادات نداشته‌اند. به نظر ما وقت آن رسیده که مردم کانادا بدانند که دولت چه کار دارد می‌کند.

به گزارش رویترز، وزارت بهداشت کانادا هم در بیانیه‌ای اعلام کرده که دولت این کشور همواره پذیرای پیشنهادات در باره راه‌های مختلف تحقق سیاست‌ها است، اما همچنین گفته که در حال حاضر هیچ طرحی برای تغییر قوانین در این زمینه در دست بررسی وجود ندارد.

این بیانیه همچنین تاکید می‌کند که موضع دولت اتاوا در این زمینه تغییر نکرده است و این کشور همچنان یکی از بالاترین قیمت‌های اقلام دارویی را در جهان دارد.

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 7015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha